پایان حضور نظامی انگلیس در افغانستان

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد، حضور نظامی انگلیس در افغانستان به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره خروج آمریکا از افغانستان، نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان پارلمان این کشور خبر داده که حضور اشغالگرانه انگلیس در افغانستان بعد از ۲۰ سال به پایان رسید.

روزنامه گاردین روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس پایان مأموریت نظامی این کشور در افغانستان را اعلام کرد.

این رسانه در گزارش خود عنوان کرد، خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان بعد از ۲۰ سال حضور در این کشور، «به صورتی عجولانه و محرمانه» انجام شده است.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر انگلیس در اظهارنظری خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور از پایان حضور نظامی انگلیس در افغانستان خبر داد.

برآورد رسانه‌های انگلیس، حضور نظامی این کشور در جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان، باعث مرگ ۴۵۷ نظامی انگلیسی شده است.

طی روزهای گذشته رسانه‌ها از تدارک لندن برای خروج از افغانستان خبر داده بودند. بر همین اساس، سیزدهم تیر ماه روزنامه «دیلی‌میل» نوشته بود که تمام نظامیان انگلیسی امروز (یکشنبه) خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

انگلیس در سال ۲۰۰۱ و به بهانه «جنگ با ترور»، دوشادوش آمریکا به افغانستان لشگرکشی کرد و امروز پنجشنبه نخست‌وزیر این کشور در پارلمان، پایان «مأموریت نظامی» لندن در افغانستان را اعلام کرد.

منبع: فارس

کد خبر 505959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.