ساعت فعالیت بانک‌ها از روز شنبه تغییر می‌کند

طبق اعلام مسئولان بانک‌های خصوصی و دولتی، ساعت فعالیت کارکنان بانک‌ها و مراجعه مشتریان از روز شنبه ١٩ تیر تغییر می‌کند.

به گزارش ایمنا، روز گذشته هیئت وزیران تصویب کرد که با توجه به کمبود برق در هفته جاری و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی، فعالیت ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه، در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

در پی این مصوبه، بانک‌های خصوصی و دولتی نیز در پنج شنبه‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری تعطیل شد که این موضوع به تمام شعب بانکی سراسر کشور ابلاغ شده است و مردم برای بهره مندی از خدمات بانکی باید از خدمات غیرحضوری در این روز استفاده کنند.

در این باره علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها درباره اینکه اگر تاریخ وصول چکی برای پنج شنبه باشد، وضعیت آن چک چه می‌شود، گفت: چک‌هایی که تاریخ وصول آن‌ها در پنج شنبه باشد، وصول آن‌ها به اولین روز کاری بعد منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، محمد رضا جمشیدی، دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: طبق اعلام تلفنی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اصرار استانداری تهران از روز شنبه ١٩ تیر تا اطلاع ثانوی ساعات حضور کارکنان در کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در استان تهران ۶:۳۰ و ساعت پذیرش مشتریان هفت تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است: در صورت نیاز در پایان هفته تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد و کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی جدا درخواست دارد، همکاران در کلیه واحدها حداکثر از ۵۰ درصد چراغ‌های روشنایی در طول کار استفاده کرده و دستگاه‌های سرمایشی را از ساعاتی زودتر از تعطیل واحدها خاموش کنند.

جمشیدی خاطر نشان کرده است که تعیین ساعات کار شعب واحدهای مستقر در سایر استان‌ها کماکان با هماهنگی مقامات ذیصلاح استان‌ها خواهد بود.

علاوه بر این، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی، ساعت فعالیت بانک‌ها تا اطلاع ثانوی برای کارکنان ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و برای مراجعه کنندگان هفت تا ۱۳ خواهد بود.

در بخش دیگری در این اطلاعیه‌ای آمده است: از رؤسای محترم شعب بانک‌ها انتظار می‌رود که در این بازه زمانی برای کاهش مصرف انرژی سیستم‌های سرمایشی را تنظیم و خاموش آن‌ها را بعد از ساعت اداری مد نظر قرار دهند.

کد خبر 505946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.