زنده شدن نوزاد مرده هنگام خاکسپاری

زنده شدن نوزاد مرده، طوفان شدید در سیستان و بلوچستان، سقوط هواپیما هنگام فرود اضطراری، کشف جسد جوان ۲۳ ساله در اطراف اردستان، نجات جان راننده پراید توسط مامور پلیس و فوت پسر هفت ساله بر اثر برق گرفتگی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک نوزاد تازه متولد شده که مرگش در بیمارستان اعلام شده بود حین مراسم خاکسپاری ناگهان زنده شد. «پیلاوِنتهیرا راجا» و «فخیمه ماری» والدین این کودک پس از تحویل جسد فرزند خود قصد انجام خاکسپاری را داشتند که متوجه زنده بودن او شدند. با این حال این نوزاد ۲۴ ساعت پس از زنده شدن دوباره در بیمارستان جانش را از دست داد. این اتفاق در شهر «تِهینی» در ایالت تامیل نادو هند رخ داد.

والدین کودک، اولین بار جسد کودک خود را در روز یکشنبه از بیمارستان تحویل گرفته بودند. مادری که در ماه هفتم بارداری بود شنبه شب به علت درد شدید برای انجام زایمان سوم خود به بیمارستان منتقل شده بود. این نوزاد در ساعت ۳.۳۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه به دنیا آمده بود. با این حال مرگ نوزاد به علت زایمان زودرس مورد تأیید پزشکان قرار گرفت.

اما هنگامی که والدین نوزاد پس از انتقال فرزند خود به خانه مشغول آماده کردن قبر برای کودک بودند برخی از اقوام این زوج متوجه حرکت نوزاد شدند. والدین نوزاد بلافاصله فرزند خود را به بیمارستان منتقل کردند. پزشکان با کمک ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) تلاش کردند تا نوزاد را به زندگی بازگردانند، اما تلاش پزشکان بی نتیجه ماند و نوزاد صبح روز دوشنبه جانش را از دست داد.

طوفان شدید در سیستان و بلوچستان

طوفان و بارش شدید باران در شهرستان ایرانشهر استان سیستان بلوچستان باعث پارگی بیش از ۳۰ مورد سیم و کابل برق، شکسته شدن هشت اصله تیر فشار متوسط و پنج اصله تیر فشار ضعیف شده است.

نیروهای امور توزیع برق این شهرستان در همان ساعات اولیه با ایجاد مانور، شبکه برق را پایدار و تمامی مشترکان را مجدد برق‌دار کردند.

سقوط هواپیما هنگام فرود اضطراری در استرالیا

طبق گزارش رسانه‌های روسیه، این هواپیما دو موتوره در منطقه سیبری منجر به فرود اضطراری شد که در این سانحه هوایی هفت نفر جانشان را از دست داده و ۱۳ تن دیگر مصدوم و زخمی شدند.

گفتنی است که این هواپیما دو موتوره حامل ۲۰ سرنشین بود که با سانحه هوایی چند مسافر جانشان را از دست دادند.

کشف جوان ۲۳ ساله در اطراف اردستان

فرمانده انتظامی اردستان اظهار کرد: جسد یک جوان ۲۳ ساله در حوالی تپه قدوس اردستان کشف شد.

وی افزود: هیچ گونه آثار ضرب و جرح روی جسد وجود ندارد؛ مردم به هیچ وجه به شایعات و اخبار کذب توجه ننمایند و اخبار را از طریق منابع و کانال‌های معتبر پیگیری کنند.

هاشمی زاده تاکید کرد: چهار منبع خبری مهم در هنگام وقوع مرگ مشکوک شامل مقام قضائی، ناجا، پزشکی قانونی، بیمارستان یا اورژانس هستند و هیچ فردی حق درج خبر بدون منبع و درج عنوان را ندارد.

وی ادامه داد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا جزئیات بیشتری در مورد آن به دست آید.

نجات جان راننده پراید توسط مأمور پلیس

ظهر امروز حین گشت زنی واحد گشتی پلیس راه دهلران به سرپرستی ستوان دوم حسن کرمی در محور دهلران-اندیمشک محدوده سه راهی شرهانی با رؤیت پارک غیرعادی خودرو و تجمع سرنشین‌های آن اقدام به برسی موضوع نمود.

بعد از توقف کنار خودرو مشاهده گردید که راننده سواری پراید دچار ایست قلبی شده است.

مأمور پلیس راه با توجه به آموزش‌های دیده بلافاصله اقدام به انجام عملیات CPRنمود.

همزمان با عملیات موفق CPR و رسیدن اورژانس راننده سواری پراید از مرگ حتمی نجات یافت.

فوت پسر ۷ ساله بر اثر برق گرفتگی

سخنگوی اورژانس قم گفت: در ساعت ۹:۱۶ صبح امروز، کارگر ساختمانی از اتباع افغانستانی احتمالاً به علت برق گرفتی دچار سقوط در چاه شده است که پس از رهاسازی توسط عوامل آتش نشانی، توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به مدت طولانی در محل حادثه احیا قلبی و ریوی برای وی انجام شده که متأسفانه مؤثر واقع نشد و جان خود را از دست داده است.

مورد دیگر در ساعت ۱۱:۱۲ پسر بچه حدوداً ۷ ساله دچار برق گرفتی (احتمالاً با کولر آبی) شده است که با توجه به سن فرد (کودک) علیرغم اینکه هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت لیکن اقدامات احیا در محل انجام و به بیمارستان منتقل گردید که متأسفانه تلاش‌های پرسنل اورژانس ۱۱۵ و اورژانس بیمارستان نتیجه‌ای نداد و کودک جان خود را از دست داد.

کد خبر 505929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.