تمجید مطبوعات و کارشناسان از انگلیس ساوت گیت

تیم ملی فوتبال انگلیس با صعود به فینال یورو حالا برای قهرمانی، ایتالیای مانچینی را مقابل خود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، واکنش روزنامه‌های انگلیس در حالی که این کشور برای اولین بار پس از ۵۵ سال از شکست دو بر یک دانمارک در وقت‌های اضافی در ومبلی به فینال مسابقات بزرگ می‌رسد، جالب توجه است.

در روزنامه‌های روز پنجشنبه، بازیکنان انگلیس با عنوان "تاریخ سازان" مورد ستایش قرار گرفته‌اند. فوتبالیست‌های این کشور نخستین نیمه نهایی خود در جام جهانی ۱۹۶۶ به دست آوردند، زمانی که با گل هری کین در وقت‌های اضافه، برابر دانمارک به پیروزی رسیدند و آنها را به فینال یورو ۲۰۲۰ یکشنبه برابر ایتالیا رساندند.

در یک شب رویایی در برابر تقریباً ۶۰ هزار هوادار، که اکثر آنها از شادی سرمست بودند، انگلیس برای اولین بار به فینال قهرمانی اروپا رسید، اگرچه آنها مجبور بودند بازی باخته را به برد تبدیل کنند و اتفاقاً یک گل به خودی توسط سیمون کیائر، ضربه عالی مایکل دامسگارد را بی اثر کرد و نیمه اول مساوی شد.

ستاره‌ی مغرور انگلیس، هری کین سعی کرد با شکست دادن دو بر یک دانمارک پس از وقت‌های اضافی، کشورش را به اولین فینال بزرگ خود از ۱۹۶۶ برساند. تیم میزبان در تمام خطوط این بازی، در سطح بالایی قرار داشت، اما برای شکستن خط دفاع دانمارک تلاش می‌کرد تا اینکه در دقیقه ۱۰۳ بعد از اینکه رحیم استرلینگ با کمترین تماس رو به رو شد، یک پنالتی به آنها اعطا شد تا کاپیتان کین آن را گل کند.

حالا با هم نگاهی به روزنامه‌های صبح بعد از بازی می‌اندازیم:

هری کین قهرمان انگلیس بود. "هانری وینتر" تحت عنوان "انگلیس تاریخ را می‌سازد" با عنوان "انگلیس در یک فینال است - فینال بزرگ" سه شیرها را مورد ستایش قرار داده است. این عجیب‌ترین، نادرترین و زیباترین کلمات برای نوشتن است. آیا واقعاً بعد از ۵۵ سال ناکامی انگلیس می‌تواند بر ایتالیایی‌های قابل انعطاف غلبه کند، تیمی که این همه مقاومت دفاعی دارد.

"انگلیس می‌داند که روز یکشنبه در ومبلی سخت‌ترین نبرد را پشت سر می‌گذارد. مردان گرت ساوت گیت می‌دانستند که در مقابل کاسپر اشمایکل باشکوه و دانمارک، در اینجا تیم بهتری هستند و در نهایت از طریق هری کین به فینال رسید برای تمام کردن انتظارات طولانی قهرمانی.

گرت ساوت گیت انگلیس را به فینال بزرگی رسانده است

در ایندیپندنت، "میگل دلانی" نوشته: "سرانجام انگلیس این راه طولانی را طی کرد. آنها سرانجام برای روز آخر برنامه دارند، در ومبلی می‌مانند و رؤیای خود را از دست نمی‌دهند. جذاب ترین و دشوارترین بازی آنها در مسابقات، فینال برابر ایتالیا است. این بازی بزرگترین روز و شب کشور انگلیس را رقم می‌زند. ۵۵ سال: انگلیس برای اولین بار از سال ۱۹۶۶ و در روزی که نمایش‌های آن‌ها در تاریخ ثبت می‌شود، به یک فینال بازگشت.

یکی دیگر از روزنامه‌ها عبارت "فوتبال افسانه‌ای" را استفاده کرد، در حالی که Metro Sport با متن "ارزش انتظار" را دارد، به انتظار سه شیرها برای قهرمانی اشاره کرده است.

روزنامه دیلی میل با تیتر "کینگ کین" بازیکن تاتنهام را ستود و نوشت: این باریکن پس از گل چهارم خود در این رقابت‌ها، انگلیس را به فینال رساند.

"مارتین ساموئل" هم روی چگونگی رشد انگلیس تحت نظر گرت ساوت گیت تمرکز کرده است و نوشته: "من موفقیت در فینال را حس می‌کنم، شما می‌توانید جام را لمس کنید. انگلیس از سال ۱۹۶۶ در اولین فینال خود به سر می‌برد. در ومبلی، مقابل ایتالیا. شما باید پیروز شوید.

روی کین کارشناس شبکه Sky Sports هم گفت: من فکر نمی‌کنم برخورد با استرلینگ پنالتی بوده باشد. بعید بود وقتی به VAR رفت آنها بگویند این یک اشتباه واضح و آشکار است. اما استرلینگ هرچه بیشتر بازی می‌کرد قوی‌تر و قوی‌تر می‌شد، اما پنالتی خیلی سختگیرانه بود.

گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس هم در گفتگو با ITV اظهار داشت: من آن لحظه، پنالتی را ندیده ام، اما فکر می‌کنم رحیم استرلینگ تمام شب در مقابل دانمارک یک سوپر استار بود. صادقانه بگویم کسی وجود ندارد که ترجیح بدهد در ضربات پنالتی از هری کین استفاده کند، اما او مقابل دروازه بان بزرگی قرار گرفت. خوشبختانه با گلزنی او اکنون ما فینالیست شده‌ایم.

حالا باهم برخی از توییت های بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس بعد از بازی دیشب و صعود به فینال یورو را مرور می‌کنیم:

جسیکا کریتون: امشب پشتیبانی عجیب و غریب بود! ممنون انگلیس!

هری کین: چه شبی! من هرگز نمی‌دانستم ومبلی می‌تواند چنین اتمسفری داشته باشد. ما در فینال هستیم! از همه ممنونم که امشب ما را تشویق کردید، یک بازی بزرگ دیگر.

رحیم استرلینگ: چه گروهی، یک بازی دیگر با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

کالوین فیلیپس: ما در فینال هستیم! نمایش درخشان توسط ما و نشان دادن شخصیت خارق‌العاده از تیم که بازی باخته را به برد تبدیل کرد. شما هواداران در تمام بازی فوق العاده آواز می‌خواندید.

کد خبر 505928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.