دستور رئیس جمهور برای پیگیری درخواست‌های ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از دستور رئیس جمهور برای پیگیری سه درخواست ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی اظهار کرد: در زمان افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش و مدافعان سلامت ما چند خواسته از رئیس جمهور مطرح کردیم. اولین خواسته ما بحث اولویت واکسیناسیون همکاران ما در تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو بود، دومین درخواست ما در خصوص ۴۲۰ دستگاه واگنی است که در ادامه قرارداد ۶۳۰ دستگاهی است و هنوز محقق نشده و ما خواستیم قرارداد این ۴۲۰ دستگاه واگن با واگن سازی تهران و حمایت شهرداری انجام شود که نیاز فوری شهر تهران است. درخواست سوم بحث اتوبوس‌ها بود که در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از منابع نفتی ۵ هزار دستگاه اتوبوس تولید و وارد کشور شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بعد از این درخواست‌ها دستور داد که هر سه مورد را عملیاتی کنیم و مکاتبات لازم را انجام دادیم. در خصوص واکسیناسیون هم رئیس جمهور دستور اقدام را به وزیر بهداشت داد. متأسفانه بعد از گذشت دو هفته از این دستور بازخوردی را از وزارت بهداشت نداشته‌ایم. بیش از ۳۰۰ نفر از همکارانمان در تاکسیرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها و مسافران زیادی درگیر این ویروس شدند. تردد روزانه ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران معضل بزرگی است که امیدوارم وزارت بهداشت این دستور را جدی بگیرد و در اولویت قرار بگیرد.

هاشمی اظهار کرد: در خصوص دستور دوم که ۴۲۰ واگن بود، جلساتی برگزار شد و عزیزان در تلاش هستند تا قرارداد چهار بخش ۱۰۵ دستگاهی منعقد شود که هر بخش ۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. در این جلسات یک شرکت ثالث که بتواند قطعات را تأمین کند را نهایی کرده‌ایم و تأمین مالی این موضوع هم از طرف سازمان برنامه و بودجه به طور نسبی مورد قبول قرار گرفته است، چون تأمین منابع آن نیاز به برنامه‌هایی دقیق دارد. امیدواریم در این دولت این قرار داد منعقد شود و بعد از انعقاد قرارداد یک سال تا یک سال و نیم طول می‌کشد تا این واگن‌ها به خطوط اضافه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید ۵ هزار دستگاه اتوبوس گفت: با وزارت کشور مکاتباتی کردیم و گفته شده کارگروه فعال‌تر شده و امیدواریم که تزریق به کارخانه‌های طرف قرارداد، اتفاق افتد، چون وزارت کشور با ۹ کارخانه قرارداد تنظیم کرده است، ولی اینکه چه زمانی تزریق مالی و تأمین منابع اتفاق افتد، ما بی اطلاع هستیم، اما دستورات صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 505924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.