بیماری‌های کبدی با نانوذرات لیپیدی درمان می‌شود

دانشمندان با استفاده از نانوذرات لیپیدی درمانی برای عفونت‌های ویروسی هپاتیت B پیدا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت آربوتوس بیوفارما در حوزه توسعه نانوذرات لیپیدی برای رهاسازی RNAi فعالیت دارد. این شرکت داده‌های جدیدی را برای برنامه‌های AB-729 و AB-836 در کنگره بین‌المللی کبد EASL 2021 ارائه داد. این شرکت اعلام کرد که اطلاعات جدیدی در مورد برنامه‌های AB-729 و AB-836 در کنگره بین‌المللی کبد ۲۰۲۱ انجمن مطالعه کبد اروپا (EASL) ارائه کرده است.

شرکت آربوتوس بیوفارما پنج مقاله به‌صورت پوستر، به‌علاوه یک سخنرانی شفاهی در کنگره EASL ارائه داد. این شرکت داروسازی متمرکز بر ایجاد درمان برای افرادی که از عفونت مزمن ویروس هپاتیت (HBV) B رنج می‌برند بوده و روش‌های درمانی برای مقابله با ویروس‌های کرونا را نیز در لیست فعالیت‌های خود دارد.

ویلیام کولیر، مدیرعامل شرکت آربوتوس بیوفارما اظهار کرد: با توجه به تمرکز و تعهد ما در ایجاد دارویی برای افراد مبتلا به HBV، خوشحالیم که خلاصه مقالات ما برای ارائه در Best of ILCTM انتخاب شده‌اند. در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، مشتاقانه منتظر شروع دو اثبات فاز ۲a از آزمایش‌های بالینی AB-۷۲۹ و گزارش داده‌های اولیه از هر دو داوطلب سالم و افراد مبتلا به HBV در آزمایش بالینی AB-۸۳۶ فاز ۱a / ۱b خود هستیم. با وجود مقادیر گسترده‌ای از داده‌های AB-۷۲۹ که تا امروز توسط شرکت آربوتوس بیوفارما ارائه شده‌است، اطمینان داریم که این داروها می‌توانند در بیماران HBV به‌عنوان دارو مورد استفاده قرار گیرد.

آربوتوس یک شرکت بزرگ دارویی است که بازار ۲۰۰ میلیون دلاری دارد. این شرکت روی روش‌های درمان بیماری هپاتیت B کار می‌کند. براساس اظهارات مارک موری، مدیرعامل این شرکت فناوری نانوذرات لیپیدی می‌توانند به‌عنوان حامل برای رهاسازی دارو در عفونت‌های ویروسی هپاتیت B مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری می‌تواند RNAi های مختلف را رهاسازی کند.

این شرکت معتقد است که درمان عفونت ویروسی هپاتیت B با مکانیسم‌های مختلف انجام می‌شود که شامل راهبردهای تحریک سیستم ایمنی بدن بر علیه ویروس می‌شود. این فناوری می‌تواند به‌صورت ترکیبی با دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری عقیده دارند که درمان این بیماری با استفاده از این راهبردها دور از دسترس نیست.

عفونت هپاتیت B یک بیماری کبدی است که توسط ویروس ایجاد شده و ۲۰ تا ۳۰ درصد از هپاتیت‌های نوع B را شامل می‌شود. این بیماری می‌تواند منجر به سرطان نیز شود. هپاتیت ویروسی نوع B هر سال بیش از ایدز یا مالاریا قربانی می‌گیرد. تعداد مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است، به طوری که در سال ۱۹۹۰ بالغ بر ۸۹۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند. این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۱.۴۵ میلیون نفر رسید.

کد خبر 505848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.