رئیسی به گروه‌های سیاسی اجازه سهم خواهی نخواهد داد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: پس از اتمام انتخابات، ابراهیم رئیسی اعلام کرد که رئیس جمهور همه مردم است، حتی کسانی که در انتخابات مشارکت نکرده‌اند، بنابراین بعید است به گروه‌های سیاسی اجازه سهم خواهی بدهد.

احمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آرایش سیاسی کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: انتظار می‌رود در کشوری که جمهوری اسلامی در آن حاکم است، اصل شایسته‌سالاری مهمترین مؤلفه انتخاب مدیران ارشد باشد.

وی افزود: متأسفانه در گذشته برخی دولت‌ها پس از به دست گرفتن دستگاه اجرایی کشور، جزئی‌ترین نیروهای دولت را به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی تغییر دادند. در صورتی که برخی از آنها با توجه به تخصصی که دارند برای نظام و کشور مفید هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: با توجه به عملکرد رئیسی در گذشته، وی بر اساس مؤلفه شایسته سالاری ترکیب کابینه خود را خواهد بست. امیدوارم این احتمال تحقق یابد و شایستگان در جایگاه‌های مهم کشور قرار بگیرند.

کریمی اصفهانی ادامه داد: تشکیل دولت فراجناحی توسط ابراهیم رئیسی محتمل خواهد بود. جریان‌های سیاسی نباید با فشار به رئیس جمهور دست وی را برای تشکیل دولتی شایسته ببندند.

وی خاطرنشان کرد: سهم خواهی گروه‌های سیاسی از رئیسی برای حضور در کابینه دولت سیزدهم نوعی خیانت به نظام است، هر چند که وی شخصیت تحمیل پذیری ندارد و زیر بار درخواست‌های جناح‌های سیاسی نمی‌رود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: رئیسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در اظهارات خود اعلام کرد که ستادهای انتخاباتی من خانه‌های مردم است. این سخن نشان می‌دهد که در صورت پیروزی به جریان‌های سیاسی یا اعضای ستادهای انتخاباتی بدهکار نخواهد بود. وی پس از اتمام انتخابات، اعلام کرد که رئیس جمهور همه مردم است حتی کسانی که در انتخابات مشارکت نکرده‌اند بنابراین بعید است به گروه‌های سیاسی اجازه سهم خواهی بدهد.

کد خبر 505833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.