عبور پیکفورد از دروازه‌بان تاریخی

انگلیسی ها در شب رکوردشکنی دروازه‌بانشان از سد دانمارک عبور کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جوردن پیکفورد، دروازبان تیم اورتون موفق شد رکوردی مهم را در بازی برابر دانمارک به ثبت برساند پیش از آن که دروازه‌اش توسط یک ضربه آزاد سهمگین باز شود و انگلیس گل اول را دریافت کند.

با عملکرد بسیار عالی در رقابت‌های یورو، جوردن پیکفورد به یکی از برترین دروازه‌بانان تاریخ کشورش تبدیل شد و رکوردی بزرگ را شکست. او موفق شد بیشترین مدت زمان بسته نگه داشتن دروازه را با ۷۲۱ دقیقه بشکند و به تنهایی این رکورد را از آن خود کند.

پیش از این رکورد بسته نگه داشتن دروازه در میان محافظان گل در تیم انگلستان متعلق به گوردون بنکس بود که سال‌ها پیش برای کشور انگلیس بازی می‌کرد. با بسته نگه داشتن دروازه انگلیس تا میانه‌های بازی، پیکفورد موفق شد از این دروازبان عبور کند.

اگرچه گلر انگلیسی‌ها موفق نشد یک کلین شیت دیگر را به نام خود ثبت کند و از روی یک ضربه آزاد سهمگین و دیدنی توسط دمسگارد دروازه‌اش باز شد، با این حال وی توانست رکوردی که نزدیک به نیم قرن حفظ شده بود را جابه‌جا کند.

بنکس در ماه ژوئن سال ۱۹۶۶ رکورد ۷۲۰ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود ثبت کرد و پیکفورد با اختلاف یک دقیقه بیشتر در صدر این رکورد در تاریخ ایستاد. نکته قابل توجه درباره عملکرد پیکفورد این است که آخرین گلی که انگلیسی‌ها دریافت کردند نیز ۶۹۱ دقیقه پیش از بازی امروزشان برابر دانمارک بود.

درخشش پیکفورد در ترکیب تیم ملی انگلستان باعث شد تا سه شیرها بتوانند به فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ صعود کنند و مسیر را بر دانمارک شگفتی ساز ببندند. هرچند دمسگارد اولین گل مستقیم از روی ضربه آزاد در این دوره از رقابت‌ها را به ثمر رساند، اما این گل مانع از شکست تیمش نشد.

کد خبر 505821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.