پنالتی انگلیسی‌ها بسیار مشکوک بود

حتی وقتی کمک داور ویدئویی در فوتبال وجود داشته باشد، تصمیمات شبهه برانگیز تمام نمی‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، سه شیرها در دیداری سخت موفق شدند برابر دانمارک به پیروزی برسند تا جلوی شگفتی سازی این تیم را گرفته و حریف تیم ملی ایتالیا در مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ شوند.

در دیدار انگلستان و دانمارک که در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو برگزار شد، هری کین موفق شد با گلزنی از روی نقطه پنالتی در وقت‌های اضافه هم مجوز صعود کشورش به دیدار نهایی را به دست بیاورد و هم از سوی دیگر رکورد مهمی در فوتبال انگلیس بشکند.

هری کین با گلزنی از روی نقطه پنالتی به کسپر اشمایکل، تبدیل به برترین گلزن تاریخ کشورش در رقابت‌های اروپایی و جام جهانی شد و جای گری لینه کر را گرفت. هرچند گل هری کین به دنبال صحنه مشکوک پنالتی اتفاق افتاد که به زعم بسیاری دزدی علنی داور از دانمارکی‌ها بود.

در وقت‌های اضافه و پس از نود دقیقه تلاش هر دو تیم بود که رحیم استرلینگ با فرار هوشمندانه خود در محوطه جریمه دانمارک نقش بر زمین شد و داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. پس از اعتراض دانمارکی‌ها، تصمیم پنالتی توسط کمک داور ویدئویی نیز بررسی شد که صحت پنالتی را تأیید کرد.

در ادامه کسپر اشمایکل موفق شد ضربه پنالتی را دفع کند اما توپ برگشتی را خود کین وارد دروازه کرد تا انگلیس ۲-۱ پیش بیفتد. اگرچه هری کین به واسطه زدن این گل موفق شد رکورد بسیار مهمی را بشکند، با این حال گل او تحت تأثیر حواشی بسیار زیادی قرار گرفت و متن جای خود را به حاشیه داد.

بسیاری از کاربران در فضای مجازی به انتقاد از پنالتی اعلام شده توسط داور پرداخته و تصمیم وی را کاملاً نادرست خواندند. کاربران در فضای مجازی با توئیت هایی همچون - "اگر بازی در ومبلی برگزار نمی‌شد هیچ وقت این صحنه را پنالتی اعلام نمی‌کردند" و یا "متقلبانه ترین پنالتی علیه دانمارک گرفته شد، دلم به حال دانمارک سوخت" - سعی کردند تا اعتراض خود را نسبت به داوری و همچنین کمک داور ویدئویی اعلام کنند.

اگرچه رحیم استرلینگ در مصاحبه خود پس از بازی اصرار داشت که حرکت او در محوطه جریمه با برخورد به مدافعین دانمارکی همراه بوده و پنالتی به درستی اعلام شده است، اما برخی از هواداران و کارشناسان با او هم عقیده نبودند تا یک بار دیگر ثابت شود که کمک داور ویدئویی نمی‌تواند پایانی بر همه اشتباهات احتمالی داوران باشد.

کد خبر 505820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.