اجرای ۲۱ کیلومتر  از  پروژه فاضلاب شهری خوانسار

مدیر آبفای شهرستان خوانسار گفت: پروژه ۴۰ کیلومتری فاضلاب شهری خوانسار تاکنون ۲۱ کیلومتر آن در ۱۳ نقطه شهر خوانسار اجرا شده است.

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با روند اجرای پروژه فاضلاب شهری خوانسار، اظهار کرد: بهمن ماه سال ۹۹ فاز دوم پروژه جمع‌آوری فاضلاب با اختصاص ۲۳ میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: این پروژه ۴۰ کیلومتری تاکنون ۲۱ کیلومتر آن در ۱۳ نقطه شهر خوانسار اجرا شده است، در صورت تأمین اعتبارات فاز دوم تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

مدیر آبفای شهرستان خوانسار گفت: فاضلاب شهری خوانسار پس از جمع‌آوری و تصفیه به چرخه طبیعت باز می‌گردد که مهمترین هدف این پروژه جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، بازچرخانی آب، حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی است.

جهانگیری ادامه داد: فاضلاب جمع‌آوری شده پس از تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب خوانسار قابل استفاده در چرخه آبیاری فضای سبز شهری و کشت گیاهان غیر مثمر است.

وی گفت: در شهر خوانسار تاکنون ۱۷۰۰ واحد در سطح شهر به شبکه جمع‌آوری متصل شده‌اند و واگذاری انشعاب فاضلاب همچنان ادامه دارد.

مدیر آبفای شهرستان خوانسار افزود: در هر نقطه از شهر که شبکه جمع‌آوری فاضلاب احداث و وارد مدار شود به شهروندان جهت اقدام برای دریافت امتیاز فاضلاب اطلاع رسانی می‌شود تا پس از نصب انشعاب فاضلاب خانگی آن‌ها به سمت تصفیه خانه دفع شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ تکمیل تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از خطوط انتقال فاضلاب در دستور کار قرار گرفت و ابتدای سال ۹۸ پروژه تصفیه خانه فاضلاب خوانسار و فاز نخست شبکه جمع‌آوری فاضلاب با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در شهرستان خوانسار ۱۵ هزار ردیف انشعاب آب وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد را شامل می‌شود و آبفای شهرستان به این مشترکان خدمت رسانی می‌کند.

کد خبر 505772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.