دو گنبد طلایی در مزار شهدای آستارا نصب شد

شهردار بندر آستارا از نصب دو گنبد طلایی در ورودی مزار شهدای این شهرستان خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری سال گذشته طراحی و ساخت دو گنبد طلایی را به بخش خصوصی سفارش داده بود که امروز در دو طرف ورودی مزار شهدای این شهرستان نصب شد.

وی افزود: این گنبدها سه متر ارتفاع و ۱.۵ متر قطر دارد و برای ساخت آن‌ها حدود ۶۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

شهردار آستارا با بیان این که در سال گذشته رواق‌های مزار شهدای شهرستان مرمت و رنگ آمیزی شد، اضافه کرد: به منظور حفظ سازه‌ها در مقابل شرایط جوی و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری مراسم و آئین‌های مختلف، ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدا مسقف می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر فقط ضلع غربی مزار شهدا دارای سقف است، اضافه کرد: به دنبال یافتن سازه‌ای مناسب برای مسقف کردن ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدا هستیم که برای اجرای آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از مسقف کردن مزار شهدای آستارا، بسیاری از مراسم شهرستان در مناسبت‌های مختلف در این فضای معنوی برگزار خواهد شد.

معیتی یادآور شد: هر هفته و در مراسم مختلف به رسم ادای دین، مزار شهدا توسط نیروهای خدمات شهری غبار روبی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 505673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.