ماجرای درگیری مسلحانه در شیروان+جزئیات

درگیری مسلحانه در روستای ملاباقر شیروان هفت نفر را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نزاع‌های طایفه‌ای در روستاها اغلب بر سر موضوع زمین و اختلافات ملکی است. برای روستاییان زمین حکم نان دارد و ارزش آن بیش از جان است، جان می‌دهند تا مبادا ذره‌ای از خاک ملکی که بر سر آن کار می‌کنند به هر دلیلی، حق یا ناحق از دستشان نرود.

هر چند روز یک بار در اخبار می‌خوانیم که در روستا یا آبادی بر سر ملک، درگیری رخ داده و حتی گاهی در یک منطقه بیشترین پرونده‌های قضائی مربوط به اختلافات ملکی آن هم بر سر زمین‌های کشاورزی است، زمین‌هایی که از آبا و اجدادشان به آن‌ها ارث رسیده و کوچک‌ترین ادعایی درباره آن خون مردم روستا را به جوش می‌آورد تا آنجا که ممکن است در این میان درگیری‌ها بالا بگیرد و حتی جان کسی در دعوا بر سر زمین کشاورزی از دست برود.

مردمان روستای ملاباقر شیروان هم از قاعده انس با اراضی و املاک خود مستثنی نیستند و جدایی از اینکه حق با کدام طرف دعوا است. در تلاش برای از دست ندادن زمین بحث‌شان بالا گرفته و دست به اسلحه شدند تا اختلاف ملکی قدیمی که به آن‌ها ارث رسیده را حل کنند، اما گویا اختلافات جدیدی به آن اختلاف قدیمی اضافه شده و در این درگیری مسلحانه تنها تعدادی از آن‌ها راهی بیمارستان شدند و ضاربان تحت تعقیب پلیس هستند.

درگیری مسلحانه در شیروان و مصدومیت ۷ نفر

سرهنگ سجاد نامور معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی از وقوع درگیری مسلحانه در روستای ملاباقر شیروان خبر داد و اظهار کرد: این درگیری بر سر اختلافات قدیمی ملکی بوده است.

وی اظهار کرد: وقوع این درگیری مسلحانه بین اهالی روستای ملاباقر شیروان هفت مصدوم برجای گذاشت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی افزود: عصر روز دوشنبه و در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱٠ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی بین افراد محلی در روستای ملاباقر شیروان بلافاصله مأموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور مأموران در محل مشخص شد، تعدادی از افراد محلی در روستای ملاباقر شیروان به دنبال درگیری‌های قدیمی ملکی با استفاده از چوب و سلاح گرم با یکدیگر درگیر شده‌اند، افزود: در پی این درگیری هفت نفر از طرفین درگیری مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

سرهنگ نامور با اشاره به اینکه پس از حضور مأموران در محل طرف‌های درگیر اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرده‌اند، تصریح کرد: در پی این تیراندازی یکی از سربازان انتظامی نیز از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است که حال عمومی وی خوب است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از عوامل این درگیری دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری یکی دیگر از نفرات دخیل در درگیری ادامه دارد، تاکید کرد: دو قبضه سلاح از طرفین این درگیری کشف و ضبط شده است.

درگیری مسلحانه در شیروان یک مجروح برجای گذاشت

سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در خصوص درگیری مسلحانه در شهرستان شیروان گفت: دوشنبه شب بر اثر این درگیری یک نفر مجروح شد.

وی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: با اعلام خبر درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای شهرستان شیروان بلافاصله مأمورین انتظامی در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه فرد مجروح شده در این درگیری یک پسر بچه ۱۳ ساله بوده، گفت: ضارب قبل از رسیدن مأموران از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دارای قومیت‌های کرمانج و ترک است. افزود: درگیری در حقیقت بین دو خانواده بوده که از گذشته با یکدیگر خصومت داشتند. عوامل این درگیری شناخته شده و تحت تعقیب هستند.

۹ هزار پرونده نزاع و درگیری در خراسان شمالی

بر اساس گزارش رسمی نیروی انتظامی استان خراسان شمالی حدود ۱۵ درصد از پرونده‌هایی که در نیروی انتظامی تشکیل می‌شود، مربوط به نزاع و درگیری است به طوری که در سال گذشته از ۶۶ هزار پرونده‌ای که در نیروی انتظامی این استان تشکیل شد بیش از ۹ هزار فقره از پرونده‌ها مربوط به نزاع و درگیری بود. طبق این گزارش آمار پرونده‌های نزاع و درگیری در استان خراسان شمالی در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۴ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی این استان نیز در دو ماهه بهار سال جاری آمار پرونده‌های نزاع و درگیری در این خطه شمال شرق کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود چهار درصد افزایش است به طوری که در همین مدت یک هزار و ۵۴۸ نفر با موضوع نزاع و درگیری به این اداره کل مراجعه کردند.

بر اساس گزارش رسمی نیروی انتظامی استان خراسان شمالی حدود ۱۵ درصد از پرونده‌هایی که در نیروی انتظامی تشکیل می‌شود، مربوط به نزاع و درگیری است به طوری که در سال گذشته از ۶۶ هزار پرونده‌ای که در نیروی انتظامی این استان تشکیل شد بیش از ۹ هزار فقره از پرونده‌ها مربوط به نزاع و درگیری بود.

کد خبر 505663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ریختن سرشون و طرف رو مقصر نشان دادن
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    دو قبضه صلاح هم نه ۸ قبضه صلاح