اسپانیایی که غرور انگیز بود و شایسته فینال یورو ۲۰۲۰

ایتالیا توانست اسپانیای جوان و آماده را شکست دهد اما این مسئله چیزی از ارزش های این تیم کم نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ شب گذشته سه شنبه، ۱۵ تیرماه، ایتالیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ضربات پنالتی ۴-۲ مقابل اسپانیا پیروز شد. گل ابتدایی فدریکو کیزا توسط آلوارو موراتا، که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود، بی اثر شد.

ایتالیا در فینال روز یکشنبه در ومبلی به مصاف انگلیس یا دانمارک می‌رود. روبرتو مانچینی با روحیه محتاطانه پیروز شد. تیم او که همه بازی‌ها را با شایستگی برنده شده بود، در بازی برابر لاروخا دفاع مطلق را راه چاره می‌دانست که البته موفق هم شد. لوئیس انریکه هم که با یک مشت جوان، نمایش رویایی ارائه داد و با بی رحمی شکست خورد، پس از حذف اسپانیا از یورو ۲۰۲۰ به دست ایتالیا، اظهار ناراحتی نکرد و از تیمش شکایتی نداشت و از مواتا به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای نام برد.

موراتا در طول مسابقات بسیار مورد توجه قرار گرفته بود که البته توجه بیش از حد همیشه خوب نیست. اما این مهاجم سه شنبه شب در ومبلی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و نیمه نهایی را به وقت‌های اضافه بفرستد. او در ضربات نفسگیر پنالتی، ضربه خود را از دست داد، تا با نتیجه ۴-۲ ایتالیا فاتح این نبرد شود و انتقام تحقیر در برابر ماتادورها در فینال یورو ۲۰۱۲ را از آنها بگیرد، اما انریکه بعد از بازی نیز به حمایت خود از موراتا ادامه داد.

سرمربی اسپانیا گفت: "در مورد شخصیت او چیزهای زیادی می‌گویند که با وجود این، او می‌خواست یک پنالتی بزند. او در طول این مسابقات دوران سختی را پشت سر گذاشته اما درخشان بود، استرس زیادی برای خط دفاع ایتالیا ایجاد کرد، گل زد، بسیار عالی بود.

با این شکست در ومبلی، اولین باری است که اسپانیا نتوانسته از مرحله نیمه نهایی در یک تورنمنت مهم در تاریخ خود به فینال صعود کند، زیرا از هر ۵ بازی قبلی خود در نیمه نهایی به فینال رسیده است.

اما انریکه چیزی جز افتخار به بازیکنانش نداشت و گفت: این شب غم انگیزی نیست، به هیچ وجه. البته ناامیدی وجود دارد، اما این فوتبال است. شما باید قادر به پیروزی و باخت باشید. ما بسیار خوشحال شدیم که در مرحله یک چهارم نهایی ضربات پنالتی را از سوئیس بردیم اما حالا باید به لاجوردی‌ها تبریک بگوییم.

انریکه ادامه داد: من در آغاز گفتم ما یکی از هشت تیمی بودیم که می‌توانستیم عنوان قهرمانی را به دست آوریم، در این مورد اشتباه نکردم. ما می‌دانیم که در مسابقات شرکت کردیم و یکی از بهترین تیم‌ها بودیم. من می‌گویم که این برای بازیکنان من عالی است، اگر ما برنده می‌شدیم می‌توانست عالی‌تر هم باشد. ما چندین ماه است که در مورد اینکه چطور دوست داریم در یورو بازی کنیم صحبت کردیم و بازیکنان آن را درک کردند، هیچ شکایتی ندارم. ما نشان داده‌ایم که یک تیم هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

سرمربی ایتالیا روبرتو مانچینی هم پس از یک پیروزی شگفت‌انگیز در نیمه نهایی، روحیه محتاطانه ای داشت، او کاملاً به دنبال اتمام کار در روز یکشنبه است. وی گفت: برای ما هنوز یک بازی مانده و باید در صورت امکان دقیقاً همان کار را انجام دهیم. ما می‌دانستیم که مسابقه بسیار سختی برگزار خواهد شد، زیرا از نظر مالکیت توپ، اسپانیا بهترین است و مشکلاتی برای ما به وجود می‌آورد. ما مجبور شدیم در صورت نیاز دفاع کنیم. سعی کردیم که گل بزنیم و موقعیت‌هایی ایجاد کنیم. این یک مسابقه کاملاً سخت بود و برخی از مسائل نیز وجود داشت زیرا ما مالکیت توپ زیادی نداشتیم.

مانچو ادامه داد: با این حال، ما می‌خواستیم به فینال راه پیدا کنیم و درست تا آخر تلاش کردیم. مثل همیشه، پنالتی‌ها قرعه کشی و شانس برابر بودند اما من واقعاً می‌خواهم کلاه خود را برای اسپانیا بردارم، آنها تیم فوق العاده‌ای هستند. من از بازیکنان تشکر می‌کنم زیرا آنها از روز اول اعتقاد داشتند که ما می‌توانیم نتایج باورنکردنی رقم بزنیم. ما هنوز همه کارهایی را که لازم داریم که انجام نداده ایم، هنوز یک قدم مانده است و اکنون باید استراحت کنیم زیرا این بازی واقعاً بسیار چالش برانگیز بود. من قبل از مسابقه به بازیکنان خودم گفتم که این سخت‌ترین بازی ما در این یورو خواهد بود، زیرا وقتی شما با تمام سفرهایی که داشته‌اید مجبور به انجام سریع مسابقه ششم خود هستید، بسیار خسته کننده می‌شوید.

دروازه بان ایتالیا جانلوئیجی دوناروما هم در ضربات پنالتی، پنالتی آلوارو موراتا را مهار کرد. مانچینی در این خصوص بیان داشت: کارهای دشوار لذت بخش تر هستند و ما خوشحالیم که می‌توانیم به فینال برسیم. اما ما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم بنابراین باید منتظر بمانیم.

ایتالیا دیشب چهار پنالتی خود را از پنج پنالتی، به گل تبدیل کرد، فقط مانوئل لوکاتلی ضربه خود را از دست داد، اما مانچینی، جانلوئیجی دوناروما را به خاطر نقش او در ضربات پنالتی ستود. وی افزود: ما همه با هم تمرین پنالتی را انجام دادیم. شما می‌توانید ضربات پنالتی را تمرین کنید اما در نهایت، در شرایط مسابقه که خستگی‌ها نمایان می‌شود، به هیچ وجه کارتان آسان نیست. ما ضربات را خوب گرفتیم و خیلی خوب کار کردیم زیرا من یک دروازه‌بان فوق‌العاده داشتم که ضربه مهمی را از موراتا مهار کرد.

فدریکو کیزا هم گفت: ما قبل از فینال روز یکشنبه روی خودشان تمرکز کرده‌ایم بله، بدون شک تقابل با اسپانیا، بهترین شب زندگی حرفه‌ای ما بود. بازی برای کشورم در مسابقاتی از این دست، یک رؤیای باورنکردنی است و من هرگز نمی‌توانستم آن را تصور کنم. ما باید به سادگی در مورد خودمان [پیش از فینال] فکر کنیم، همانطور که تاکنون این کار را در مسابقات انجام داده‌ایم، این چیزی است که ما را تا اینجا رسانده است. ما باید در مورد آنچه باید در فینال انجام دهیم فکر کنیم.

جانلوئیجی دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا که در پنالتی‌ها نقش فوق‌العاده مهمی ایفا کرد هم بیان داشت: من قبل از پنالتی‌ها آرام بودم زیرا می‌دانستم که می‌توانم به تیم کمک کنم. من می‌خواهم از همه تشکر کنم، زیرا اکنون فقط یک قدم با تحقق رؤیای خود فاصله داریم. اسپانیا بسیار قدرتمند است، اما این تیم ایتالیا شجاعت زیادی دارد، ما هرگز تسلیم نمی‌شویم. اسپانیا با مالکیت خود برای ما دردسرهای زیادی ایجاد کرد، اما من فکر می‌کنم ما لیاقت بازی در فینال را داریم. من نمی‌خواهم اکنون در مورد فینال صحبت کنم، من می‌خواهم از لحظه لذت ببرم. ما در مورد آن بعداً فکر خواهیم کرد.

سرجیو بوسکتس، کاپیتان تیم ملی اسپانیا هم که از این حذف ناباورانه ناراحت بود: اظهار داشت: همه ایتالیا را در اینجا مورد تحسین بزرگ قرار دادند، اما ما نشان دادیم که از آنها برتر هستیم. ما چیزهایی را که می‌خواستیم در اینجا تحمیل کنیم: داشتن توپ، حفظ آن پشت محوطه جریمه حریف بود، من فکر می‌کنم ما مستحق اصلی پیروزی بودیم. اما فوتبال یک بازی است و ما باختیم. یک سال و نیم به جام جهانی بعدی باقی مانده است، اما مطمئناً در مسیر درستی قرار داریم. این یک تیم ملی عالی است و تنها چیزی که از دست داده بود صعود به فینال بود.

کد خبر 505654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.