ایتالیا یک (۴)- اسپانیا یک (۲)/ یک سمت فینال لاجوردی شد

تیم ملی ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، تیم‌های ایتالیا و اسپانیا شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پس از تساوی یک بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه، با پیروزی ۴ بر ۲ ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید.

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های ایتالیا و اسپانیا

ورزشگاه: ومبلی (لندن، انگلیس)

گل‌ها: فدریکو کیه‌زا (دقیقه ۶۰) برای ایتالیا- آلوارو موراتا (دقیقه ۸۰) برای اسپانیا

ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه‌لینی، جووانی دی‌لورنتزو، امرسون پالمیری (۷۴- رافائل تولویجورجینیو، لورنزو اینسینیه (۸۵- آندره‌آ بلوتی)، مارکو وراتی (۷۴- متئو پسینانیکولو بارلا (۸۵- مانوئل لوکاتلی)، فدریکو کیه‌زا (۱۰۷- فدریکو برناردسکی) و چیرو ایموبیله (۶۱- دومنیکو براردی)

سرمربی: روبرتو مانچینی

اسپانیا: اونای سیمون، سزار آسپیلیکوئتا (۸۵- مارکوس یورنتهاریک گارسیا (۱۰۹- پائو تورسآیمریک لاپورت، جوردی آلبا، کوکه (۷۰- رودریسرخیو بوسکتس (۱۰۶- تیاگو آلکانترا)، پدری، فران تورس (۶۲- فران تورسدنی اولمو و میکل اویارزابال (۷۰- جرارد مورنو)

سرمربی: لوئیس انریکه

داور: فلیکس بریش (آلمان)

شرح بازی:

بعد از دیدارهای جذاب مرحله یک چهارم نهایی، ایتالیا و اسپانیا برگزار کننده اولین دیدار مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ بودند. دو تیم جذاب این دوره از رقابت‌ها در حالی بار دیگر در تورنمنتی بزرگ رو در روی هم قرار گرفته بودند این اسپانیا بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در نیمه نخست تیم برتر میدان لقب گرفت، آنها یکی دو موقعیت بسیار خوب گلزنی هم داشتند که با درخشش دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا این موقعیت‌ها به گل ختم نشد.

اسپانیا نیمه دوم را هم بهتر از حریف آغاز کرد و صاحب توپ و میدان بود اما این ایتالیا بود که بر خلاف جریان بازی و در حالی که زیر فشار حریف بود روی یک ضد حمله درست پس از گذشت یک ساعت از بازی توسط کیه‌زا به گل رسید. ایتالیا که با این گل خود را در فینال می‌دید در دقایق باقیمانده محکم‌تر از قبل به دفاع پرداخت و با ارائه یک بازی بسته سعی در بستن فضاها برای موقعیت سازی بازیکنان اسپانیا داشت.

در سوی دیگر لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا با به زمین آوردن عناصر هجومی خود مثل موراتا و جرارد مورنو با تمام قوا برای به ثمر رساندن گل تساوی تلاش کرد و تلاش آنها بالاخره ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی جواب داد و روی همکاری اولمو و موراتا، گل تساوی برای اسپانیا به ثمر رسید تا در پایان ۹۰ دقیقه با حفظ تساوی یک بر یک، کار به ۱۲۰ دقیقه بکشد.

در اوقات اضافه اسپانیا در وقت اضافه اول تیم برتر میدان بود و چند موقعیت خوب گلزنی روی خلاقیت دنی اولمو ایجاد کرد اما در وقت اضافه دوم اما بازی کمی متعادل‌تر شد تا کار در نهایت با تساوی یک بر یک به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات پنالتی ایتالیا موفق شد به لطف ضرباتی که اولمو و موراتا از دست دادند در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شود و به فینال یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کند. دیگر فینالیست فردا شب از بین انگلیس و دانمارک مشخص خواهد شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶۰- ایتالیا) - شروع سریع از سوی دوناروما ضد حمله خطرناکی برای ایتالیا ساخت تا در نهایت توپی که روی برگشت ضربه ایموبیله در محوطه جریمه به کیه‌زا رسیده بود با یک ضربه فنی و کات‌دار از سوی او تبدیل به گل شود.

۱-۱ (دقیقه ۸۰- اسپانیا) - حرکت یک - دوی موراتا با دنی اولمو در پشت محوطه جریمه ایتالیا، موراتا را در موقعیت تک به تک قرار داد تا موراتا با پای چپ دروازه ایتالیا را باز کند.

کد خبر 505572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.