معافیت صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معاون‌ صنایع دستی و هنرهای‌ سنتی کشور با اشاره به ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر همین اساس صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه ١۴ تیر ١۴٠٠ قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

پویا محمودیان به ابلاغ قانون قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بر همین اساس «صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.»

وی ادامه داد: بر اساس بند ١۴ ماده ٩ فصل سوم معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق فهرستی که تا پایان دی ماه هر سال توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

محمودیان اضافه کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ٢ خرداد ١۴٠٠ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ١٢ خرداد هم به تأیید شورای نگهبان رسید.

معاون‌صنایع دستی و هنرهای‌سنتی کشور گفت: این معافیت به عنوان یک دستاورد مهم، کمک بسزا و تأثیرگذار برای فعالان حوزه صنایع دستی کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 505541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.