بازار ارز دیجیتال امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در پشت مرز ۳۵ هزار دلار قرار گرفته است، این سطح مقاومت مهمی را برای آن رقم زده است، پیش بینی می‌شود بتواند از این سطح عبور کند و به محدوده ۳۸ تا ۳۹ هزار دلار برسد، البته همچنان در یک کانال خنثی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار قرار دارد که در صورت شکست هرکدام از این سطوح نتیجه عوض می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین سی و چهار هزار ۷۴۹ دلار، اتریوم دو هزار و ۳۲۹ دلار، بایننس کوین ۳۱۹ دلار ۸۰ سنت، کاردانو یک دلار و ۴۲۵ سنت، دوج کوین ۲۳ سنت، ریپل ۶۷ سنت، پولکادات ۱۶ دلار و ۶ سنت، یونی سواپ ۲۲ دلار ۱۹ سنت، بیت کوین کش ۵۲۴ دلار ۶۷ سنت

مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین در پشت مرز ۳۵ هزار دلار قرار گرفته است، این سطح مقاومت مهمی را برای آن رقم زده است، پیش بینی می‌شود بتواند از این سطح عبور کند و به محدوده ۳۸ تا ۳۹ هزار دلار برسد، البته همچنان در یک کانال خنثی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار قرار دارد که در صورت شکست هرکدام از این سطوح نتیجه عوض می‌شود، شکست ۴۰ هزار دلار شروع روند صعودی، شکست ۳۰ هزار دلار به سمت پایین ادامه روند نزولی.

قانون جدید اتحادیه اروپا برای کاهش اثرگذاری ایلان ماسک بر رمزارزها

اتحادیه اروپا استراتژی جدیدی را در حوزه امور مالی دیجیتال تحت عنوان بازار دارایی‌های رمزنگاری شده MiCA اتخاذ کرده تا فضای غیرمتمرکز رمزارزها را قانونمند کند. طبق سند منتشر شده برای MiCA، مبادله استیبل کوین‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی پروژه‌های کوچک کریپتویی نیاز به مجوز قانونی دارند. آنچه که در این سند جلب توجه می‌کند، اشاره به مدیرعامل Tesla – ایلان ماسک – است که به دلیل توییت‌های جانب‌دارانه خود طی ماه‌های گذشته باعث بروز نوسان در بازار رمزارزها شده بود. در سند MiCA، ایلان ماسک صراحتاً از گفتگو درباره رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی منع شده است. این قانون همچنین سایر چهره‌های سرشناس که با صحبت‌های خود باعث بروز نوسان در بازار می‌شوند را دربر می‌گیرد و تخطی از آن جرم شناخته خواهد شد.

سرمایه گذاری استراتژیک صندوق بلاک چین Huobi در OpenOcean

پروژه OpenOcean که در زمینه تعامل‌پذیری بین شبکه‌های مختلف فعالیت می‌کند، موفق به جذب سرمایه از صندوق بلاک چین Huobi شد. هدف از این سرمایه‌گذاری مطالعه درباره راهکارهای نوآورانه ایجاد ارتباط بین تأمین مالی متمرکز CeFi و غیرمتمرکز DeFi است که سبب افزایش بهره‌وری سرمایه و بهبود استراتژی‌های معاملاتی برای کاربران می‌گردد. از زمان راه‌اندازی OpenOcean در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ تا کنون بیش از ۷۳۰ هزار تراکنش به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار در بستر آن انجام شده است و بیش از ۲۰۰ هزار آدرس فعال منحصر به فرد در آن فعالیت دارند.

کاردانو با مشارکت Nexo و Orion دسترسی به اکوسیستم این شبکه را گسترش می‌دهد

کمپانی IOHK که توسعه کاردانو را بر عهده دارد، از طریق مشارکت با صرافی Nexo و پروتکل Orion که یک تجمیع کننده نقدینگی بر بستر دیفای است، در حال گسترش اکوسیستم این شبکه است. مدیر ارشد فناوری کمپانی IOHK ، اظهار کرد: این مشارکت نه تنها به دارندگان ADA این امکان را می‌دهد که سبد دارایی‌های خود را مدیریت کنند، بلکه کاربران می‌توانند به راحتی خرید و فروش‌های خود را در صرافی Nexo انجام دهند. این امر به طرفداران کاردانو امکانات بیشتر و نقدینگی بالاتر را ارائه خواهد داد. این همکاری‌ها در اواسط بروز رسانی سه فاز Alonzo صورت می‌گیرد و در نتیجه آن، قابلیت قرارداد هوشمند را به بلاکچین آورده و برنامه‌های DeFi را برای اولین بار فعال می‌کند.

یک پلتفرم بانکداری الکترونیکی در اوکراین قصد دارد معاملات بیت‌کوین را از ماه جولای آغاز کند

پلتفرم بانکداری مونوبانک Monobank برای راه اندازی کارت‌های اعتباری بیت‌کوین در اواخر ماه جاری، به دنبال تأیید بانک ملی اوکراین است. به گفته مدیر اجرایی این بانک، این قابلیت کاربران Monobank را قادر می‌سازد تا خرید و فروش بیت کوین را از طریق Debit Card انجام دهند. وی افزود: "مونوبانک انتظار دارد این ویژگی جدید را در اواخر این ماه منتشر کند و منتظر تأیید بانک ملی اوکراین است."مونوبانک که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد ، تحت لیسانس بانک جهانی متعلق به سرمایه دار بزرگ Sergey Tigipko، رئیس سابق بانک مرکزی و معاون نخست‌وزیر اوکراین فعالیت می‌کند. طبق گزارشات ، از اوت سال ۲۰۲۰ ، پایگاه کاربران Monobank بیش از ۲.۵ میلیون مشتری جمع کرده است.

کوین بیس در حال ساخت یک دفتر در هند، مدیر عامل شرکت برایان آرمسترانگ می‌گوید، خواستار شغل آزاد است

مدیر عامل و بنیانگذار Coinbase برایان آرمسترانگ گفته است که این شرکت تیم خود را در هند گسترش می‌دهد. در اواخر تاریخ ۲ ژوئیه، در یک توییت ، آرمسترانگ گفت: "Coinbase در حال ساخت دفتر خود در هند است! تیم شگفت انگیزی که از قبل آماده شده است - به ما بپیوندید.

ایالات متحده حدود ۵۰۰ بیت کوین را که در سال ۲۰۱۸ ضبط شده است به قیمت حدود ۱۹.۲ میلیون دلار فروخته است. مقامات فدرال در ایالت اوهایو ایالات متحده بیت کوین‌های مصادره شده در سال ۲۰۱۸ را در یک پرونده کلاهبرداری فروخته‌اند.

Bridget M. Brennan ، وکیل دادگستری ایالات متحده ، روز پنجشنبه اعلام کرد ، بیت کوین‌های توقیف شده به قیمت نزدیک به ۱۹.۲۳ میلیون دلار فروخته شد. ارزش سکه‌های کشف شده در جریان تحقیقات در ابتدا تقریباً ۲.۸۸ میلیون دلار بوده است در این پرونده یک مرد ۳۷ ساله در منطقه تولدو به نام مارک الکس سیمون حضور داشت که اسناد شناسایی نادرستی را برای ساکنان اوهایو، میشیگان و یوتا تهیه کرد. این اسناد شامل گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی شخصی بود. به وی بیت کوین پرداخت شد. سایمون در ژوئن ۲۰۱۹ به جرم توطئه برای پولشویی و انتقال اسناد شناسایی جعلی اعتراف کرد. وی به دو سال زندان محکوم شد. پیش از این پرونده، سیمون قبلاً در سال ۲۰۰۸ توسط پلیس برای شناسایی هویت جعلی مورد بازجویی قرار گرفت، اما هرگز متهم نشد.

مشابهت تحلیل سری‌های زمانی بیت کوین با سال ۲۰۱۹ و احتمال بازگشت قیمت به ۵۰ هزار دلار

روند اصلاح قیمت بیت کوین مشابه روند آن در ژوئن- دسامبر ۲۰۱۹ است و احتمال بازگشت قیمت آن به محدوده ۴۷ هزار تا ۵۰ هزار وجود دارد. در ژوئن ۲۰۱۹ همزمان با اوج قیمتی بیت کوین تا ۱۴ هزار دلار و انتشار اخبار منفی از جمله انتقادهای رئیس جمهور وقت آمریکا از این رمزارز، قیمت آن در دسامبر ۲۰۱۹ به ۶۵۰۰ دلار رسید به طوری که میانگین متحرک ساده SMA پنجاه روزه به زیر SMA دویست روزه رسید و صلیب مرگ رخ داد. اما با ورود بازیگران بزرگ و پول هوشمند این روند تغییر کرد.

اکنون نیز بیت کوین تقریباً همین الگو را در پیش گرفته است و پس از اصلاح قیمت از ۶۵ به ۳۰ هزار دلار، یک واگرایی صعودی در آن دیده می‌شود. با استفاده از الگوریتم فیبوناتچی، سطح بازگشتی ۶۱.۸% قیمت نزدیک ۴۷ هزار دلار بوده و انتظار می‌رود تا ۵۰ هزار نیز پیش برود.

بانک تسویه جهانی

بنابر تحقیقی که توسط این بانک صورت گرفته، سرمایه‌گذاران را به لحاظ "میزان تحصیلات" و "سطح مالی" به ۲ گروه تقسیم کرده و در طی این تحقیق مشخص گردید، سرمایه‌گذاران ریپل XRP و اتریوم ETH در میان سایر سرمایه‌گذاران از بالاترین میزان تحصیلات و ثروت برخوردار هستند. گفتنی است بعد از اتریوم و ریپل، سرمایه‌گذاران لایت‌کوین LTC، استلار XLM و ایاس EOS در رده‌های بعدی به لحاظ ثروت قرار دارند. جالب است بدانید سرمایه‌گذاران لایت‌کوین LTC از پایین‌ترین میزان تحصیلات در میان سایر سرمایه‌گذاران برخوردارند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 505510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تینا IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    خوشبحال هرکسی که بیت کویین داره ای کاش منم 5تاداشتم دیگه هیچی غم نداشتم