افزایش ۱۸ درصدی حوادث مختلف در شهر رودسر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این سازمان در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ در مجموع به ۱۴۵ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سعید صابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان رودسر در سه ماه نخست سال جاری به تعداد ۸۸ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند که  ۱۷ مورد منزل مسکونی، چهار مورد تجاری، دو مورد حریق خودرو، ۵۵ مورد خار و خاشاک و ۱۰ مورد سایر حریق‌ها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر افزود: در سه ماه نخست سال جاری، این سازمان در زمینه نجات از آسانسور، تصادفات جاده‌ای خودرو و رفع مزاحمت حیوانات موذی در مجموع ۵۷ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث مختلف در شهر رودسر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

صابر تصریح کرد: متأسفانه علیرغم اطلاع رسانی مستمر به شهروندان، همچنان تعداد زیادی از عملیات‌ها حریق خاروخاشاک و جنگل بوده و علت اکثر حریق‌ها عوامل انسانی است و بیشترین توان آتش نشانان و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر صرف مهار حریق‌ها و جلوگیری از گسترش و سرایت آن به اماکن مسکونی و تجاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر با ۳۲ نیروی انسانی، چهار خودروی سنگین اطفا حریق و سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 505432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.