انتخاب رشته دانش‌آموزان از امروز آغاز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: یک میلیون دانش‌آموز پایه نهم از ۱۵ تیر می‌توانند بدون نیاز به حضور در مدرسه به صورت غیرحضوری، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، اظهار کرد: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی، مشخص و در سامانه http://pada.medu.ir بارگذاری شده است. برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر دانش آموزان و اولیای آن‌ها اعمال شده است.

وی افزود: میانگین نمرات دروس ریاضی و تجربی برای دانش آموزان متقاضی «رشته ریاضی فیزیک» باید به ترتیب حداقل ۱۴ و ۱۳ و برای متقاضیان «رشته علوم تجربی» به ترتیب حداقل ۱۳ و ۱۴ باشد.

کاظمی تصریح کرد: دانش آموزان متقاضی رشته‌های «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تجربی» و «فنی و حرفه‌ای»، به دو اولویت «الف» و «ب» تقسیم بندی شدند که گروه «الف» در اولویت ثبت نام هستند.

وی تاکید کرد: دانش آموزانی که در اولویت «ب» قرار دارند، به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر، می‌توانند ثبت نام کنند. شرط خرید اینترنتی کتاب‌های درسی برای دانش آموزان پایه دهم، ثبت اطلاعات و انتخاب رشته تحصیلی آن‌ها در «سامانه پادا» و تأیید آن از طرف مدیر مدرسه است.

کد خبر 505426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • .. IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    16 0
    ببخشید یه سوال ما هر چی داخل این سایت پادا میریم فقط ۴ تا پوشه میاره، که اونم مال ثبت نام پایه های اولی هست میشه راهنمایی کنید