اگر این بهار فدراسیون نشینان است، خدا بخیر کند!

باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گویی فشارهایی برای رقم خوردن تصمیماتی خارج از زمین در حال اعمال است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن درباره اتفاقات بازی دیروز این تیم مقابل سایپا بیانیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد:

اگر کمیته انضباطی به همین سرعتی که برای شهاب گردان رأی صادر کرد برای ناداوری‌ها خودشان رأی صادر کرده بود شاید بسیاری از مشکلات موجود پیش نمی‌آمد و شاهد ناداوری‌هایی هستیم که جای تعجب بسیار دارد به راستی اگر در لیگ برتر کشور بعد از بیست و شش هفته هنوز بحث داوری سر و سامان نگرفته باشد بسی جای شگفتی و تعجب است.

آیا ناکارآمدی مسئولین کمیته داوران این وضع را رقم زده یا مسائلی دیگر بانی این اتفاقات است خدا داند.

داور در مسابقه با تیم تراکتورسازی هم، سر ذوب آهن را برید. اشتباهی فاحش یا عمدی که آن هم خدا داند، تا این شائبه را ایجاد کند که گویی فشارهایی برای رقم خوردن تصمیماتی خارج از زمین در حال اعمال است.

گفتیم با تغییرات در فدراسیون فوتبال شاید اوضاع داوری کمی سروسامان بگیرد اما سالی که نکوست از بهارش پیداست اگر این بهار فدراسیون نشینان است خدا به خیر کند احتمالاً در چندسال آینده بسیاری از تیم‌هایی که فقط به بازی جوانمردانه اعتقاد دارند از لیگ پا پس خواهند کشید تا حداقل سرمایه‌های انسانی و مالی خود را حفظ کنند و در زمستان ناداوری‌ها اسیر نگردند.

براستی اگر این دیدار به جای سه ناظر یک ناظر داشت چه می‌شد؟ داور وسط در حال ادامه مسابقه است که از بیرون زمین بعد از مشورت‌های خاص، برایش تصمیم می‌گیرند براستی آقای ناظر، ناظر مسابقه بود یا ناظر تیم ذوب آهن؟

بماند که همه عوامل داخل و بیرون زمین علیه ذوب آهن بودند اما نکته جالب این دیدار ناظری بود که خود نیاز به ناظر داشت و بیش از همه خود به داخل زمین و بازیکنان فشار روانی وارد می‌کرد.

چند ماهی قبل، هم گفته بودیم که بهتر است ناظر ناظر هم داشته باشیم یادتان هست و گفته بودیم که داوری‌های مسابقات ما باید الگوی کشورهای اروپایی باشد چون گوش شنوایی نیست، تصمیم داریم خودمان نسخه‌های این داوری‌ها را به اروپا ترانسفر کنیم مطمئناً فروش آن درآمد بالایی خواهد داشت البته نه به عنوان الگوی داوری، بلکه به عنوان طنز تلخ ناداوری.

کد خبر 505421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.