تعویق ‌آزمون ‌مدارس ‌نمونه ‌دولتی ‌بیش از یک ماه ‌نیست

معاون ‌آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان ‌گفت: با توجه به این که ثبت ‌نام دانش آموزان در مدراس در حال انجام است و ‌ثبت نام بسیاری از مدارس درگیر آزمون ‌نمونه دولتی است، بنابراین ‌تعویق آزمون این مدارس نمی‌تواند بیش از یک ماه باشد.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تعویق آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، اظهار کرد: تاریخ برگزاری این آزمون جمعه ۱۸ تیرماه به صورت سراسری بود اما به دلیل وضعیت کنونی بیماری کووید ۱۹ و مطابق تصمیم ستاد ملی کرونا در کشور، زمان برگزاری این آزمون به تعویق افتاده است.

زمان برگزاری این آزمون مشخص نیست

وی افزود: خوشبختانه کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی در استان اصفهان توزیع نشده است، در حال حاضر زمان برگزاری این آزمون مشخص نیست و این اتفاق وابسته به تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا در کشور و ارائه مجوز است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: تعویق زمان برگزاری این آزمون نمی‌تواند بیش از یک ماه باشد. با توجه به این که روند ثبت نام دانش‌آموزان در مدراس شروع شده و ثبت نام بسیاری از مدارس درگیر آزمون نمونه دولتی است، دانش‌آموزان می‌خواهند بدانند در این آزمون پذیرفته می‌شوند یا نه تا بتوانند نوع مدرسه را برای سال تحصیلی جدید انتخاب کنند.

ناظم‌زاده ادامه داد: این مشکلات با به تعویق افتادن آزمون مدارس نمونه دولتی برای ثبت نام دانش‌آموزان وجود دارد. تلاش می‌کنیم این آزمون سریع‌تر برگزار شود تا خانواده‌ها هم از بلاتکلیفی خارج شوند.

ثبت نام ۱۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی برای آزمون مدارس نمونه دولتی

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان برای پایه دهم و شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده بودند. اکنون در حال رایزنی برای همکاران در وزارت آموزش و پرورش هستیم تا مطابق برنامه‌هایی که با ستاد ملی کرونا در کشور دارند سریع‌تر این مجوز برای برگزاری آزمون گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در ماه‌های گذشته آموزش و پرورش استان اصفهان در برنامه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان و آزمون کنکور ثابت کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی نیز می‌تواند آزمون دانش‌آموزان را بدون تعویق برگزار کند و در صورت ارائه مجوز از سوی ستاد ملی کرونا در کشور و ابلاغ به استان اصفهان این آزمون برگزار می‌شود و به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی لازم می‌شود.

کد خبر 505414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 0
    تو رو خدا زودتر ازمونو برگزار کنین دیگه خسته شدیم
  • هانیس IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 1
    سلام خسته نباشید با شرایط کنونی کرونا امکان برگزاری آزمون امکان پذیر نیست و هر چقدر هم که بگذره باز هم نمیشه گفت خطر کرونا از بین میره و این خطر ابتلا همیشه هست اگه بشه که بجای برگزاری آزمون شرط معدل سه سال راهنمایی را برای قبولی دانش آموزان در نظر گرفت بسیار بهتر میشود نمرات نوبت دوم دانش آموزان پایه ی نهم نمرات خود دانش آموزان هست و همینطور سال های قبل که کرونا هنوز شدید نبود لطفا پیگیری شود اینکه در این شرایط آزمون برگزار بشود ریسک بزرگیست همینطور با وجود دلتا
  • هانیه ع IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 0
    سلام خسته نباشید توی این وضع کرونا هر چقدر هم که بگذره باز هم نمیشه گفت خطر ابتلا به این ویروس کم میشود مخصوصا الان که دلتا شیوع پیدا کرده برگزاری آزمون نمونه میتواند ریسک بزرگی باشه اکثر خانواده ها نگرانی خود را بابت این موضوع اعلام کرده اند میشود بجای برگزاری آزمون شرط معدل سه سال راهنمایی دانش آموزان را برای قبولی قرار داد زیرا نمرات دانش اموزان نهم براساس امتحانات حضوری ثبت شده و سال های قبل از ان نیز به دلیل کم بودن شدت کرونا نمرات برای خود دانش اموزان هست ویروس دلتا بسیار واگیری بیشتری داشته و نمیتوان گفت که با رعایت امکان مبتلا شدن به این ویروس از بین میرود و خطری دانش اموزان را تهدید نمیکند پس بهتره تا جایی که ممکنه این ازمون برگزار نشود لطفا پیگیری شود
  • زهرا IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    امکان دارد با معدل ثبت نام بشن
  • محمدمهدی IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    اون موقع که شرایط خیلی بهتر بود و خبری از دلتا نبود آزمون رو لغو کردن حالا که کل کشور توی بحرانه و دلتا هم جولان میدهد اومدن میخواد پانزدهم آزمون بگیرن ، آخه یک نفر نیست بگه چرا این تصمیمای بی اساس و غیر کارشناسی گرفته میشه ؟؟؟؟؟ خدایا رحم کن