مهاجرت سرمایه‌گذاران به شهر اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: با توجه به ایجاد رونق در پروژه‌های مشارکتی، سرمایه گذارانی از سایر استان ها به اصفهان مهاجرت کرده و سرمایه خود را به این کلانشهر انتقال داده‌اند تا در اجرای پروژه‌ها با شهرداری مشارکت کنند.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری در تمام زمینه‌ها مشارکت در اجرای پروژه‌ها را توسعه دادیم بدان معنا که در حال حاضر در معاونت فرهنگی شهرداری، بازسازی مجموعه‌های ورزشی که در طول دوره‌های زیاد فرسوده و از رده خارج شده بود، اعلام عمومی شده و سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت BOT یا قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری، شریک شهرداری شود.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های AVL و AFC اتوبوسرانی با مشارکت صا ایران در اتوبوسرانی اصفهان، افزود: با بهره‌برداری از سامانه‌های جدید، امکان شارژ کارت بلیت و حساب شهروندی به صورت آنلاین فراهم می‌شود همچنین اطلاع مسافر از زمان رسیدن اتوبوس بعدی با استفاده از نمایشگرهای نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس به صورت آنلاین، امکان خرید بلیت تک سفره با QR code در شبکه اتوبوسرانی شهری، استاندارد شدن زمان سرفاصله اتوبوس‌ها با پایش اتوبوس‌ها در همه خطوط، امکان مشاهده لیست خطوط عبوری از یک ایستگاه خاص در اپلیکیشن «نصف جهان» از دیگر مزایای به‌کارگیری این سامانه‌ها است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: برای احیای برخی اماکن تاریخی همچون حمام تاریخی رهنان با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مشارکت شده تا این اقدام زیر نظر میراث فرهنگی انجام شده و تا مدت زمان مشخصی بهره برداری توسط سرمایه گذار انجام شود.

وی با بیان این که ساخت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در محل زیرگذر میدان امام علی(ع) پروژه مشارکتی شهرداری بوده است، افزود: فروشگاه بزرگ مشارکتی دیگری در ایستگاه قطار شهری خانه اصفهان به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

طهرانی ادامه داد: طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خیابان‌ها نیز با مشارکت سرمایه گذار اجرا شده که کاهش پارک طولانی مدت خودروها و افزایش عدالت فضایی شهر در استفاده از فضاها برای پارک خودروها، تشویق به استفاده از پارکینگ‌ها و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به همراه داشته است.

کد خبر 505381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.