امیرعبداللهیان: آمریکا از کلمات حقوق بشری به نفع خود بهره می‌برد

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از کلمات حقوق بشری به دنبال تامین منافع خود است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در نشست مجازی با عنوان حقوق بشر آمریکایی که توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد برگزار شد افزود: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند آمریکا با استفاده از کلید واژه‌هایی به اسم حقوق بشر سعی در نقض حقوق بشر دارد.

وی ادامه داد: حاکمان آمریکا به اسم دموکراسی، پیگیری حقوق بشر و مبارزه با تروریسم به دخالت نظامی تا مرحله اشغال برخی کشورها همچون عراق و افغانستان اقدام کردند و حتی مناطق مسکونی برخی کشورها را نیز بمباران کردند.

مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: آنها به اسم دموکراسی متوسل به جنگ، خشونت و کشتار مردم شدند و به اسم مبارزه با القاعده یا داعش ۷۰ درصد خاک عراق را در سال ۲۰۰۳ میلادی اشغال کردند و این در حالی است که استفاده ابزاری آنها از تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی پوشیده بود و در زمان مناظرات انتخاباتی بین ترامپ و کلینتون به صراحت از کارهای خود پرده برداشتند.

امیرعبداللهیان با اشاره به مشاهدات و همچنین گفتگوهای خود با برخی مقامات وقت دولت عراق افزود: نوع مدیریت ناامنی در عراق و ایجاد آن بسیار پیچیده بود به گونه‌ای که پس از اشغال عراق نیروهای اشغالگر در منطقه سبز بغداد که صدام در زمان حکومت خود در حال ساخت و آبادانی آن بود مستقر شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا با زور اسلحه می‌خواست در عراق و سوریه دموکراسی ایجاد کند، ادامه داد: بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی شاهد عملیات انتحاری در کشور عراق بودیم که در برخی از آنها بیش از ۱۵۰ نفر از مردم به شهادت رسیدند.

مشاور رئیس مجلس گفت: نیروهای امنیتی عراق متوجه شدند که ۱۱ نفر که هفت نفر آنها آمریکایی بودند در این منطقه تجهیزات الکترونیکی لازم برای انفجار را تهیه و آماده می‌کردند و سپس در تعمیرگاهی که در نزدیک این منطقه قرار دارد بر روی خودروهای تعمیری نصب نموده و سپس از طریق کنترل از راه دور، زمانی که خودرو در محل‌های خاص قرار می‌گرفت، منفجر می‌کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به دستگیری این افراد تصریح کرد: مسؤولان وقت آمریکا برای آزادی آنان مسؤولان کشور عراق را تحت فشار قرار دادند ولی نتیجه‌ای نگرفتند و به همین دلیل تصمیم گرفتند در ساعت یک بامداد به زندان مقدادیه که محل نگهداری این افراد بود حمله کنند و تمام زندانیان این زندان را که بیش از هزار نفر بودند به ابوغریب منتقل کنند.

وی به حضور نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ میلادی و در آزادسازی موصل به اسم مبارزه ولی برای کمک به داعش اشاره کرد و ادامه داد: عملیات آزادسازی حلب در مدت کوتاهی و بدون حضور نیروهای آمریکایی در سوریه انجام شد. در این عملیات شهید سلیمانی در کنار فعالیت‌های دیپلماتیک و همکاری کشور روسیه توانستند در مدت کوتاه این منطقه را از شّر نیروهای داعش پاک کنند.

مشاور رئیس مجلس گفت: واژه‌های حقوق بشری از سوی آمریکا به عنوان یک ویترین شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که در پشت آن واقعیت‌های تلخی نهفته است که نمونه‌های آن را در رفتارهای متناقض با کشورهایی همچون یمن، افغانستان و فلسطین اشغالی شاهد هستیم و حتی در زمان شیوع کرونا اعلام کردند ایران تحریم دارویی ندارد با این حال در روزهای گذشته خودشان اعتراف کردند که تحریم دارویی ایران را حذف کردند و باز هم در این موضوع در حال دروغگویی هستند. امروز شاهد افول ارزشهای آمریکایی در دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان در پاسخ به موضع ایران در قبال افغانستان گفت: معتقد هستیم مسائل کشور افغانستان از مسیر گفتگو به نتیجه خواهد رسید و همه گروهای افغانستانی باید در سرنوشت کشور خود نقش داشته باشند.

کد خبر 505330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.