ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلووات ساعت رسید

شهردار اصفهان گفت: توسعه استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر، از رویکردها و دغدغه‌های این دوره مدیریت شهری بود. در برنامه پنجم و ششم توسعه به موضوع انرژی خورشیدی توجه شده اما همچنان جنبه اجرایی زیادی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اینستاگرام خود نوشت:

"توسعه استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر، از رویکردها و دغدغه‌های این دوره مدیریت شهری بود. در برنامه پنجم و ششم توسعه به موضوع انرژی خورشیدی توجه شده اما همچنان جنبه اجرایی زیادی نداشته است.
اراده ما در شهرداری اصفهان به حرکت در این مسیر است تا شهروندان و مردم را هم نسبت به این موضوع، تشویق و ترغیب کنیم؛ به ویژه در شرایطی که مردم با مشکل قطعی برق و خاموشی‌ها مواجه هستند، اهمیت این موضوع صدچندان احساس می‌شود.

با بهره‌برداری نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلووات ساعت رسید که اقدامی مهم و تأثیرگذار در کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و همچنین گازهای گلخانه‌ای است.

سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نیز نسبت به شناسایی سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی جهت مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است.

نیروگاه خورشیدی سالن اجلاس، اجرای نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی باغ گل‌ها، احداث نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، ۱۰ کیلوواتی منطقه هشت و سه نیروگاه ۱۰ کیلوواتی در مناطق دو، ۹ و ۱۳ از اقدامات دیگر مدیریت شهری در این راستا است که پیش‌بینی و اجرایی شده و برخی از آنها به زودی به صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران به سازمان‌ها که باید ٢٠ درصد انرژی مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند، این نیروگاه‌ها احداث شده است.

از ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهرداری اصفهان هم اکنون تمامی آنها به صورت کامل فعال است و نیروگاه میدان مرکزی میوه و تره‌بار، بیست و هشتمین نیروگاه بود.

همچنین بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، در یکسال و نیم گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد آپارتمان جدید به آب‌گرم‌کن خورشیدی مجهز شده‌اند. بر اساس این مصوبه، نصب تجهیزات و سیستم‌های خورشیدی در ساختمان‌های گروه ج و د، اجباری و در گروه الف اختیاری است. "

ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در شهرداری اصفهان به ۶۰۰ کیلووات ساعت رسید

کد خبر 505282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.