بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین روند بلند مدت خود را از دست داده است و در بلند مدت احتمال اصلاح بیشتر آن وجود دارد، در روند کوتاه مدت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد نوسان می‌کند و روز گذشته به مقاومت ۳۵ هزار واحد واکنش نشان داد و شاهد ریزش ۳.۵ درصدی شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین

۳۴ هزار و ۲۵۸ دلار

اتریوم

دو هزار و ۲۸۱ دلار

بایننس کوین

۳۰۰ دلار

کاردانو

یک دلار و ۴۲ سنت

دوج کوین

۲۴ سنت

ریپل

۶۷ سنت

پولکادات

۱۵ دلار و ۵۵ سنت

یونی سواپ

۲۰ دلار

بیت کوین کش

۵۱۵ دلار

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

همانطور که بیان شد بیت کوین روند بلند مدت خود را از دست داده است و در بلند مدت احتمال اصلاح بیشتر آن وجود دارد، در روند کوتاه مدت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد نوسان می‌کند و روز گذشته به مقاومت ۳۵ هزار واحد واکنش نشان داد و شاهد ریزش ۳.۵ درصدی شد.

سختی شبکه بیت کوین بزرگترین اصلاح در تاریخ خود را تجربه کرد؛ سقوطی ۲۸ درصدی!

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

سختی شبکه بیت کوین با کاهشی ۲۸ درصدی، بزرگترین اصلاح تاریخ خود را تجربه کرد. پیش‌تر انتظار می‌رفت این کاهش سختی چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد. این اصلاح در بلاک شماره ۶۸۹,۴۷۲ رخ داد و بزرگترین اصلاح سختی تاریخ بیت کوین لقب گرفت. در حال حاضر سختی استخراج بیت کوین در محدوده ۱۴ تریلیون قرار دارد. به احتمال زیاد در روزهای آینده شاهد افزایش درآمد ماینرها به‌واسطه این کاهش سختی باشیم.

بیت کوین از نظر ارزش بازار نهمین دارایی با ارزش جهان است

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

طبق آمار ارائه شده از سوی وب‌گاه AssetDash، بیت کوین به‌رغم افت ۴۵ درصدی ارزشش نسبت به اوج بازار، کماکان نهمین دارایی با ارزش جهان محسوب می‌شود. هم اکنون بیت کوین با ارزش بازاری بیش از ۶۴۸ میلیارد دلار در رتبه نهم و بالاتر از شرکت برکشایر هاتاوی، تحت مدیریت دشمن سرسخت بیت کوین، وارن بافت قرار دارد. همچنین سهام ابرشرکت‌هایی نظیر تی‌اس‌ام‌سی، علی‌بابا، بانک جی‌پی مورگان چیس، ویزا، انویدیا در تعقیب بیت کوین هستند. اتریوم نیز در رتبه ۳۵ این رده‌بندی بالاتر از شرکت‌هایی چون کوکاکولا و نتفلیکس قرار گرفته است.

در رده‌های اول تا هشتم با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان بر اساس ارزش بازار نیز به ترتیب سهام اپل، مایکروسافت، آرامکو عربستان سعودی، آمازون، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، فیس بوک، تنسنت و تسلا قرار دارند. در این میان شش شرکت نخست ارزش بازاری بیش از یک تریلیون دلار دارند و ارزش بازار اپل و مایکروسافت نیز بیش از دو تریلیون دلار است. گفتنی است که کل ارزش بازار بیت کوین معادل شش درصد از ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری طلا است.

دانشگاه کمبریج: اوج آلایندگی بیت کوین مربوط به سال گذشته بود

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

داده‌های دانشگاه کمبریج و آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد اوج آلایندگی‌های کربنی بیت کوین احتمالاً در سال گذشته میلادی رخ داده است. بر طبق این داده‌ها، مقدار آلایندگی ناشی از استخراج بیت کوین ۴۱۸ گرم دی‌اکسید کربن به ازای مصرف هر کیلو وات ساعت برق بوده است. در همین حال، یک محقق با تأیید این داده‌ها اعلام کرد اوج آلایندگی بیت کوین چند ماه پیش بوده و خوشبختانه با ممنوعیت‌های اخیر در چین، مقدار آلایندگی ناشی از استخراج بیت کوین حرکتش را به سمت صفر شروع کرده است. او افزود: «انتظار می‌رود آلایندگی بیت کوین در بدترین حالت طی پنج سال آینده بیش از دو سوم کاهش یابد و طی ۱۰ سال بیت کوین هیچ آلودگی نخواهد داشت.»

کوین بیس در توئیت جنجالی خود بایننس را تحقیر کرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکا، در توئیت جدید خود به به‌نوعی بایننس را تحقیر کرد. کوین بیس در این توئیت نوشت: «در هفته جاری اخبار زیادی از بریتانیا به گوش می‌رسد که باعث شده چند مورد از افتخارات خود را یادآوری کنیم. ما هرگز هک نشده‌ایم، تعطیل نشده‌ایم، ۵۶ میلیون کاربر از سراسر جهان داریم و امن‌ترین مکان برای ارزهای دیجیتال کاربران هستیم.» گفتنی است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا بایننس را از انجام فعالیت‌های قانون‌گذاری شده در این کشور منع کرد.

کاردانو به سومین دارایی عمده گری اسکیل تبدیل شد

شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل با فروش برخی از ذخایر بیت کوین صندوق «دیجیتال لارج کپ فاند» خود اقدام به خرید اتریوم و کاردانو کرده است. کاردانو هم اینک ۴.۲۶ درصد از سهام این صندوق را تشکیل می‌دهد و بعد از بیت کوین و اتریوم در جایگاه سوم قرار دارد. ذخایر بیت کوین این صندوق از ۷۹.۸ درصد در پایان سه ماه نخست امسال کاهش یافته و به ۶۷.۴۷ درصد در پایان سه ماه دوم رسیده است. اندوخته اتریوم این صندوق در بازه زمانی مشابه از ۱۷.۵ درصد به ۲۵.۳۹ درصد افزایش یافته است.

کمیسیون بورس تایلند از بایننس شکایت کرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

دردسرهای صرافی بایننس به نظر می‌رسد تمامی ندارد و این مرتبه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از آن شکایت کرده است. در متن این شکایت نامه آمده است بایننس بدون در اختیار داشتن مجوز در این کشور فعالیت کرده است. بورس تایلند در ماه آوریل اخطاریه‌ای برای بایننس ارسال کرده بود اما عدم پاسخگویی این پلتفرم، مقام‌های تایلندی را به شکایت از آن مجاب کرد. پیش از این چند کشور دیگر هم فعالیت این صرافی را در خاک خود ممنوع اعلام کرده بودند.

حجم اتر موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

داده‌های تازه نشان می‌دهد که حجم اتر موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال با کاهش شدیدی روبه‌رو شده و به پایین‌ترین سط خود از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۹۷) رسیده است. در حال حاضر تنها ۱۸ درصد از عرضه کل اتر در اختیار صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد. این موضوع می‌تواند احتمال افزایش حجم سفارش‌های فروش اتر در آینده نزدیک را کاهش دهد.

وب‌سایت Bitcoin.org وایت پیپر و فایل‌های مربوط به بیت کوین کور را از دسترس کاربران بریتانیایی خارج کرد

کبرا، توسعه‌دهنده ناشناس بیت کوین، درپی دستور دادگاه وایت پیپر بیت کوین را از وب‌سایت Bitcoin.org برای کاربران بریتانیایی حذف کرده است. به‌علاوه، دانلود نرم‌افزار بیت کوین کور نیز برای کاربران در این کشور از دسترس خارج شده است. درپی این اقدام، مدیرعامل بلاک‌استریم Blockstream دلیل حذف این نرم‌افزار را جویا شد و کبرا در پاسخ به او گفت از آنجا که وایت پیپر بیت کوین از طریق بیت کوین کور قابل دستیابی است و او از هرگونه انتشار این وایت پیپر منع شده است، بنابراین به‌ناچار نرم‌افزار بیت کوین کور را نیز از وب‌سایت حذف کرده است.

بایننس مجاز به فعالیت در جزایر کیمن نیست

اداره مالی جزایر کیمن در بیانیه‌ای اعلام کرد صرافی بایننس مجوز انجام فعالیت از این جزایر را ندارد. این نهاد دولتی تحقیقاتش را درباره بایننس شروع کرده و می‌خواهد بداند آیا این صرافی در حوزه اختیارات این سازمان فعالیتی انجام داده است یا خیر. پیش از این بریتانیا، ژاپن، آلمان، سنگاپور و کانادا هم ممنوعیت‌هایی را برای فعالیت این صرافی در خاک خود لحاظ کرده بودند.

وضع مالیات ۱۸ درصدی برای صرافی‌های خارجی در هند

به گزارش نشریه اکونومویک تایمز، صرافی‌های خارجی ارزهای دیجیتال که کاربرانی از کشور هند دارند شاید به پرداخت مالیات ۱۸ درصدی در این کشور ملزم شوند. طبق این گزارش، شرکت‌های خارجی ارائه‌دهنده این‌گونه خدمات که دفتری در هند ندارند، می‌توانند برای پرداخت این مالیات یک فرد را معرفی کنند. این در حالی است که صرافی‌های هندی به دلیل سخت‌گیری‌های بانک مرکزی این کشور هنوز برای یافتن شریک بانکی دچار مشکل هستند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 505239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.