خاموشی‌های روز گذشته اصفهان برنامه‌ریزی نشده بود

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: خاموشی های روز گذشته که در شهر و استان اصفهان اتفاق افتاد بدون برنامه ریزی و ناشی از کمبود تولید بوده که یکی از دلایل آن فعال نبودن نیروگاه های برق آبی به دلیل کمبود ذخایر است.

سید محمدرضا نوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با قطعی‌های برق شب گذشته در شهر و استان اصفهان اظهار کرد: روز گذشته در استان اصفهان سه هزار و ۸۴۳ مگاوات برق تولید و پنج هزار و ۲۹۰ مگاوات مصرف شده است، اضافه مصرف به میزان هزار و ۴۴۷ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه برق استان اصفهان شده است.

وی افزود: خاموشی‌های روز گذشته که در شهر و استان اصفهان اتفاق افتاد بدون برنامه ریزی و ناشی از کمبود تولید بوده که یکی از دلایل آن فعال نبودن نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کمبود ذخایر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: خاموشی‌های موقتی به صورت اتوماتیک توسط رله‌های فرکانسی اتفاق می‌افتد. زمانی که تولید کاهش یافته و مصرف افزایش می‌یابد، رله‌های فرکانسی به صورت اتوماتیک جریان شبکه را قطع می‌کنند تا از فروپاشی شبکه برق کشور جلوگیری شود. اگر فروپاشی شبکه اتفاق افتد ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا شبکه برق، شهر به شهر و استان به استان به پایداری برسد بنابراین در این زمان کل کشور در خاموشی فرو می‌رود.

نوحی تصریح کرد: رله‌های فرکانسی برخی از پست‌ها را قطع می‌کنند تا افت فرکانس در شبکه جبران شود، فرکانس برق شبکه سراسری کشور ۵۰ هرتز بوده که با افزایش مصرف امکان افت آن وجود دارد و رله‌های فرکانسی با اعمال خاموشی، پایداری شبکه را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: برای مدیریت برق صنایع قراردادهایی با شرکت‌های توزیع برق استان و شهرستان اصفهان منعقد شده و مدیریت بار با صنایع در حال انجام است، از مردم و بخش تجاری نیز خواهشمندیم بیشتر صرفه‌جویی کنند تا بتوان میزان خاموشی‌ها را کاهش داد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: برنامه خاموشی‌های خانگی در وبسایت شرکت‌های توزیع شهرستان و استان اصفهان موجود بوده و برای هر مشترک متوسط دو ساعت در روز خاموشی اعمال خواهد شد، البته در صورت تأمین پایداری شبکه ممکن است این میزان کاهش داشته باشد.

نوحی تصریح کرد: شرایط شبکه تعیین کننده میزان این خاموشی‌ها است در صورتی که میزان مصرف در کل کشور کاهش یابد این خاموشی‌ها اعمال نخواهد شد.

کد خبر 505215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Z IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    خب چطوره سدها رو خراب کنیم و قناتها رو احیا... بعد بریم کویرها رو پنل بزنیم و دنیا رو برق بدیم؟ دریغ که کار دست ناکارآمدان است