تشدید نظارت پلیس راه بر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

رئیس پلیس پایتخت از تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌ها و جاده‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار حسین رحیمی درباره نظارت پلیس راه تهران بزرگ بر ناوگان حمل ونقل عمومی اظهار کرد: حدود نیمی از سفرهای اتوبوسی در کشور از تهران یا به مقصد تهران انجام می‌شود. همچنین چهار پایانه اتوبوسرانی در تهران داریم که این اتوبوس‌ها در آنها تردد دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز دستور ویژه به پلیس راه صادر کردیم تا بر اساس آن نسبت به کنترل و مراقبت ناوگان حمل ونقل عمومی اقدام شود. همچنین تاکید شد تا آموزش‌های بیشتر برای رانندگان و کمک رانندگان نیز ارائه شده و مراقبت‌های فنی از همان مقصد و در پایانه‌ها انجام شود، تا خدای ناکرده دیگر شاهد تکرار مواردی مشابه آنچه که برای اتوبوس سربازان و خبرنگاران رخ داد نباشیم. البته این دو اتوبوس هیچکدام ارتباطی با تهران نداشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در اجرای طرح برخورد با تخلفات ناوگان عمومی مسافربری نیز تاکنون با تخلفات ده‌ها دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد شده و از ادامه سفر برخی از این اتوبوس‌ها نیز جلوگیری شده است.

پیش از این سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز گفته بود: «آنچه که مشخص است این است که ناوگان اتوبوسی و به خصوص اتوبوس‌های بین شهری ما یک ناوگان فرسوده است و شاید بیش از ۱۰ سال باشد که آنچنان اتوبوس جدیدی وارد این ناوگان نشده و باید اینها مورد نظر قرار بگیرد.» فرمانده ناجا با بیان اینکه «باید از نظر زیرساخت اقدامات فنی خوبی صورت بگیرد»، افزود: «همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های دارای مسئولیت در این زمینه باید بیشتر همت کنند و خودشان را مسئول کنند. روزانه اتوبوس‌هایی هستند که حتی مسافر هم دارند، اما به دلیل نکات ایمنی همکاران ما مانع از حرکت آنها در پایانه و پلیس راه می‌شوند. ما عقب افتادگی در این خصوص داریم و امیدواریم که همه تلاش کنند و بتوانیم این تصادفات را به صفر برسانیم و کاهش دهیم.»

منبع: ایسنا

کد خبر 505168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.