خدمت‌رسانی اورژانس به بیش از ۲۳ هزار بیمار کرونایی در اصفهان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان گفت: از اسفند سال ۹۸ تا پایان خردادماه امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به بیش از ۲۳ هزار بیمار مشکوک به کرونا خدمات ارائه کرده است.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار خدمات فوریت‌های پزشکی به بیماران کرونا در اصفهان، اظهار کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان خردادماه امسال با شیوع ویروس کرونا در کشور، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۲۳ هزار و ۳۷۹ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کرد.

وی افزود: ۲۱ هزار و ۸۳۳ نفر از این تعداد به بیمارستان منتقل شده یا در محل خدمت رسانی شدند و یک هزار و ۵۴۶ نفر هم موارد اعزام بین بیمارستانی بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال میانگین مأموریت‌های کرونایی اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان روزانه ۵۱ مورد بوده است.

راستین تصریح کرد: در یک سال اخیر با همه‌گیری ویروس کرونا در اصفهان تعداد تماس‌های برقرار شده با اتاق فرمان ۱۱۵ این استان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۳۲۷ نفر از پرسنل فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در جریان انجام مأموریت‌های خود به کرونا مبتلا شدند و غلامرضا شامگانی یکی از این پرسنل به درجه رفیع شهادت نائل شد و در زمره شهدای مدافع سلامت قرار گرفت.

کد خبر 505155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.