نخستین بوستان کشاورزی شهری ایران در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بهره‌برداری پروژه "کشت پارک" این شهر به عنوان اولین بوستان کشاورزی شهری ایران در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از اقدامات اصلی در زمینه احیای فضای سبز پیرامونی مسیل چهل بازه مشهد، حدفاصل بلوار سید رضی تا بلوار دانشجو در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار از سال ۹۹ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و بر اساس هماهنگی‌ها، مرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای اولین بار در کشور، پس از انجام مطالعات تخصصی و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد مقرر شد که محصولات کشاورزی در این بوستان شهری کاشته شود امری که از نظر تخصصی در فضاهای سبز شهری به طور معمول مرسوم نیست اما با استفاده از دانش متخصصان و بهره‌گیری از روش‌های نوین توسعه فضای سبز، حدود ۲ هکتار از این بوستان به فعالیت کشاورزی شهری اختصاص یافت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: در قطعات کشاورزی شهری اختصاص یافته در این پروژه که در ضلع شمالی آن واقع شده است، پس از انجام مطالعات تخصصی مقرر شد کار راهبری و اجرای کشاورزی شهری در آن توسط دانشگاه فردوسی مشهد انجام شود تا از توان علمی و تخصصی اساتید این دانشگاه در زمینه بهره برداری مناسب از فضا و کاشت محصولات سالم و ارگانیک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌ها با دانشگاه فردوسی مشهد، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، کاشت بذر لوبیا، ذرت، انواع سبزیجات و صیفی‌جات در فضای کشاورزی شهری این بوستان به صورت آزمایشی و با مشارکت تعدادی از ساکنان محلی و مجاور این بوستان آغاز شده و قرار است به صورت پایلوت همه عملیات به زراعی شامل کاشت، داشت و برداشت با نظارت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در دو فصل زراعی صورت پذیرد.

کد خبر 505142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.