جلسه فوق‌العاده شورای شهر خرم‌آباد برای بررسی ۲ ابهام برگزار شد

شورای اسلامی شهر خرم آباد در جلسه فوق‌العاده خود با انتقال مسئولیت رسیدگی به قرارداد واگذاری میدان میوه و تره‌بار به کمیسیون عمران و تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی احتمال فروش غیرقانونی زمین‌های آرامستان، برای روشن شدن دو ابهام بزرگ در فعالیت روزهای اخیر شهرداری اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با دستور کار بررسی فیلم منتشره در فضای مجازی در خصوص قطع اشجار، تخلف در فروش زمین‌های آرامستان و بررسی چگونگی واگذاری بارفروشی خرم‌آباد به بخش خصوصی برگزار شد.

در این جلسه هدایت دالوند، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در خصوص خبر مربوط به فروش غیرقانونی قطعاتی از زمین آرامستان با مداخله تعدادی از اعضا شورای شهر و در پی آن قطع تعدادی از درختان این مجموعه که چندی پیش در قالب انتشار یک کلیپ، موجب نگرانی شهروندان خرم‌آبادی شده بود با ارائه توضیحاتی، این خبر را کاملاً تکذیب کرد و قطع هرگونه درخت و نابودی فضای سبز را رد کرد.

با این حال برای بررسی بیشتر موضوع و به دلیل قانع نشدن برخی اعضای شورای شهر و به‌دستور ریاست شورا مصوب شد کمیته‌ای متشکل از تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران تحت نظارت رئیس شورای اسلامی شهر تشکیل شود.

همچنین مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت با بررسی کامل میدانی همچنین بر اساس اسناد، مدارک، شواهد و قرائن موجود نسبت به تعیین صحت‌وسقم موضوع یاد شده تحقیقات کامل و جامعی بکند و نتیجه در صحن شورا به اطلاع عموم شهروندان برسد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر به اتفاق، هرگونه اقدام در خصوص خرید زمین و مداخله در امور مربوط به واگذاری غیرقانونی و بدون ضابطه و خارج از روال اداری در سازمان آرامستان‌ها و معاملات این سازمان را محکوم کرده و خواستار روشنگری و شفاف‌سازی بیشتر مدیریت شهری در این زمینه شدند.

دستور کار دیگری که باعث شد شورای پنجم در روزهای پایانی دوره خود جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد، بررسی قرارداد واگذاری میدان میوه و تره‌بار به بخش خصوصی بود که توضیح خدادادی مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری خرم‌آباد نتوانست به سوالات همه اعضا شورا پاسخ دهد و ابهامات موجود در این قرارداد باعث شد بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده کمیسیون عمران شورا گذاشته شود و در صورت تأیید کارشناسان و اعضا این کمیسیون این قرارداد به صحن شورا بیاید.

کد خبر 505127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.