۳ فرصت ویژه برای رونق حداکثری بنادر ایران

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران احیای توافق برجام، عملیاتی شدن قراداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین و نقدینگی بازار سرمایه را ۳ فرصت ویژه برای رونق حداکثری بنادر کشور مطرح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا صالحی با تأکید بر لزوم رقابت‌پذیری هرچه بیشتر بنادر ایران به منظور دستیابی سهم مناسب از بازار منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: بنادر ایران؛ از مزایای فوق العاده‌ای برخوردار هستند، در این راستا ضرورت دارد سرعت جابجایی کالا را افزایش دهیم و همچنین در سطح کلان اقتصاد کشور به امنیت و ثبات اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بنادر ایران ترغیب شوند.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگری که باید توجه داشت تسهیل قوانین و مقررات برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران؛ باید در چارچوب قوانین، مانع‌زدایی را در دستورکار قرار داد تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران در حوزه بندری و دریایی باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید اطمینان بخشی لازم به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی ارائه شود، گفت: با بسترسازی مناسب باید شرایطی فراهم شود، تا فعالان اقتصادی بخش خصوصی آزادانه با یکدیگر رقابت و بهترین خدمات را ارائه کنند.

صالحی افزود: در راستای توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری، ضروری است که بخشی از فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی واگذار شود و تعامل و همکاری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از امکان بالفعل کردن مزیت‌های بالقوه حوزه بندری و دریایی برخوردار است، اظهار داشت: تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی با سایر کشورهای دنیا می‌تواند دستاوردهای اقتصادی بیشتری را در حوزه بندری و دریایی برای کشور به همراه داشته باشد، بنابراین باید فرصت و امکان بروز توانایی به بخش خصوصی در این زمینه داده شود.

کد خبر 505097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.