اتخاذ اقدامات اضطراری برای تأمین آب شرب گرگان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اقدامات اضطراری برای تأمین آب شرب شهرستان گرگان، گفت: شش حلقه چاه برای تأمین آب شرب گرگان در راستای اقدامات اضطراری حفر شده است.

سیدمحسن حسینی اظهار کرد: از مرداد ۹۹ که مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای را بر عهده گرفتم، بررسی‌های متعددی برای وضعیت آبرسانی به گرگان انجام شد و متوجه شدم برای آب شرب گرگان حدود ۴۵۰ لیتر بر ثانیه در پیک مصرف، کمبود داریم که اگر بخواهد فقط با تأمین آب چاه مدیریت شود و با شبکه و مخزن و پرت آب کاری نداشته باشیم، حدود ۳۰ حلقه چاه برای گرگان نیاز است.

وی افزود: در این راستا رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعددی با وزارت نیرو، نمایندگان شهرستان گرگان، استاندار و سازمان برنامه و بودجه انجام شد که در خرداد ماه امسال ۶۰ میلیارد تومان برای تأمین شرب گرگان ابلاغ کردند. البته امیدواریم تخصیص هم داده شود. یعنی در مجموع طی چهار سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان برای شرب گرگان تخصیص وجود داشته است که اعتبار ناچیزی بود بوده و اعتبار ابلاغی سال جاری حدود ۴ برابر اعتبار سال‌های گذشته بوده است.

حسینی بیان کرد: در مهر ماه سال گذشته در زمینه شرب گرگان با وزیر نیرو در مجلس جلسه‌ای برگزار و مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب ۱۰ حلقه چاه برای شرب گرگان احداث کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: تاکنون شرکت آب و فاضلاب مجوز هفت حلقه را گرفته و دو حلقه نیز در حال حفاری است.

حسینی بیان کرد: برخی چاه‌های آب کشاورزی و ادارات دولتی را نیز قانع کردیم که آب چاه خود را به طور اضطراری به آب و فاضلاب تحویل دهند که با مجموعه این اقدامات اضطراری، آب تزریقی به شبکه شرب گرگان در حال اضافه شدن است.

منبع: ایسنا

کد خبر 505042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.