بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت مبین انرژی خلیج فارس با رشد ۶۳ درصدی به ۱۲ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۳۰ درصدی به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۳۷ درصدی به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است، سهام این شرکت پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را داشته و وضعیت سودآوری مناسبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش دو هزار و ۳۱۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۷۱۰ واحدی در سطح ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۱۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۴.۶۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج هزار و ۴۰۹ و دو هزار ۳۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۸۸۹ میلیون و دو میلیارد ۱۳۶ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت مبین‌

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۶۳ درصدی داشته است و ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۳۰ درصدی داشته است و به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۳۷ درصدی داشته است و به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۹۸۶ ریال می‌باشد که با قیمت ۱۷.۱۰۰ ریالی سهم پی بر ای ۸.۷۲ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۲۲ درصدی به سه هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۲۶ درصدی داشته است و به شش هزار میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۸.۷۲ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری شرکت نیز مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

رئیس سازمان بورس می‌گوید: دامنه نوسان به تدریج گسترده و سپس حذف خواهد شد. سعی می‌کنیم مسیری را تعریف کنیم که ماهانه نیم درصد دامنه نوسان افزایش یابد.

بر اساس صحبت‌های روز گذشته امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، قرار است تمامی محصولات سیمانی سیدکو در بورس کالا عرضه شود.

شرکت‌های سیمان شمال، بین‌المللی ساروج بوشهر، سیمان کرمان، سیمان مازندران، سیمان آرتا اردبیل، سیمان قائن و سیمان داراب، شرکت‌های سیمانی سیدکو هستند که سهام آن‌ها در بازار سرمایه معامله می‌شوند.

بررسی قیمت فروش سیمان این شرکت‌ها در بورس کالا در طی ۴۰ روز گذشته، نشان می‌دهد که در بین شرکت‌های نام برده شده، فقط برخی از محصولات سشمال قیمت‌هایی بالایی را در بورس کالا تجربه می‌کند. البته تمامی معاملات سشمال در بورس کالا به صورت سلف بوده است.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، الکیل بنزن خطی ۳۹۰ میلیون ریال، اوره ۷۰-۷۸ میلیون ریال، PVCآبادان ۲۹۶ – ۳۲۰ میلیون ریال، سبد میلگرد کلاف ۱۵۲ میلیون ریال، سیمان پوزولانی ویژه سه هزار و ۹۸۴ هزار ریال، سیمان پوزولانی ویژه پنج هزار و ۴۳۶ هزار ریال، سیمان سفید ۹۱۵۰ – ۱۱.۰۳۱ هزار ریال، لوب کات سبک ۹۱. میلیون ریال، ورق گالوانیزه ۲۶۰-۲۶۵ میلیون ریال قیمت خورد.

غذام در یک شفاف سازی اعلام کرد که ۱۴ دستگاه ماشین آلات جهت بهبود فرآیند تولید وارد کرده که در مرحله ترخیص است. تأثیرات این ماشین آلات در شفاف سازی شرکت آمده است.

بیمه اتکایی امین در یک شفاف سازی در خصوص دو پلاک ثبتی واقع در جهان کودک اعلام نموده که توانسته آن را با حکم دادگاه از بیمه ایران بگیرد.

رنیک در مناقصه اجرای خط انتقال طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت برنده شده است. مبلغ قرارداد ۸۳۵ میلیارد تومان و مدت زمان اجرا ۴۸ ماه برآورد شده است.

در مجمع کلوند گفته شد: شرکت برنامه صادرات ۳۰ درصدی محصولاتش را در دستور کار قرار داده و تیم فروش الزام دارند ۳۰ درصد محصولات را صادر کنند. شرکت در کشورهای روسیه، سوریه، پاکستان و عراق فروش خود را تقویت کرده و در کنار آن ورود به بازارهای اروپایی نیز در دستور کار قرار گرفته است. شرکت در سال‌های گذشته به آلمان و انگلیس صادرات داشته است. در زمینه خرید مواد اولیه، نرخ‌ها افزایش داشته، خاک افزایش نرخ ۶۵ درصدی، لعاب افزایش ۳۰ درصدی داشته‌اند. از طرفی از آنجا که محصول کلوند جایگاه خوبی در بازار دارد، نرخ فروش شرکت از برج ۱۲ تا کنون افزایش ۴۰ درصدی داشته است. شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد.

در مجمع کچاد گفته شد: حاشیه سود شرکت در این مدت از ۴۷ درصد به ۶۶ درصد افزایش پیدا کرد که این رشد به دلیل عواملی از جمله گران شدن قیمت محصولات و افزایش تولید ثبت شده است.

فولاد متیل از زیرمجموعه‌های مبارکه ۴۳۵ میلیارد تومان سود در ۱۲ ماهه ساخته است.

گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا، زیر مجموعه وساپا در ۱۲ ماهه ۳۳۶ میلیارد تومان سود ساخته است. گفته می‌شود وساپا در سال آتی قصد عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا را دارد.

در مجمع کگل در خصوص وجود اختلاف قیمت محصولات این شرکت گفته شد: کیفیت کنسانتره شرکت چادرملو بالاتر است. گندله فروش رفته به شرکت‌های درون گروهی است. بر اساس بخشنامه صمت به نرخ علی‌الحساب فروخته شده و در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید تعدیل خواهد شد. در سال ۱۴۰۰ هنوز قراردادها نهایی نشده است." همچنین گفته شد در ۴۰ روز آینده دو شرکت جهان فولاد و گهر ترابر وارد بورس می‌شوند. افزایش سرمایه از محل سود و مطالبات خواهد بود.

در مجمع پتروشیمی جم گفته شد: اگر بحث تحریم حل شود وضعیت شرکت بهتر خواهد شد و در بازارهای اروپا نیز حضور خوبی خواهیم داشت.

طرح‌های ذخیره و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس و افتتاح طرح آهک پخته و هیدراته در اهر، شرکت ملی مس ایران به بهره برداری رسید. در پایان امسال سه طرح کنسانتره افتتاح خواهد شد که بیش از ۳۰ درصد به ذخایر و تولیدات کنسانتره فلز مس اضافه خواهد کرد. بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت مس در حال اجراست.

مدیرعامل شستا می‌گوید: بیش از ۳۰ میلیون تن سیمان هلدینگ های شستا در راه بورس کالاست و سایر کالاها از جمله تایر نیز به زودی با ورود گسترده به بورس کالا از مشکلات قدیمی بازار از جمله فاصله قیمت بازار آزاد و شرکت‌ها رهایی پیدا می‌کند.

بازارهای جهانی

تحلیل وضعیت بیلت در بازارهای جهانی

طی هفته‌های اخیر قیمت بیلت CIS نسبت به هفته گذشته ۱۳ دلار کاهش یافت و به ۶۲۷ دلار رسید. با توجه به اینکه در هفته‌های پیشین تحلیل‌گران اعتقاد داشتند که با توجه به شرایط بازار قیمت‌های ۶۴۰ و ۶۳۰ دلار برای بیلت CIS غیرواقعی و بالاست، در این هفته شاهد کاهش قیمت بیلت بودیم. در ترکیه نیز تقاضای کم سبب کاهش قیمت بیلت وارداتی شد در صورتی که قیمت‌های داخلی و صادراتی همچنان باثبات است.

تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

قیمت ورق گرم CIS این هفته ۹۸۵ دلار گزارش شده است که کاهش سه دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

در چین، با افزایش انتظارات پایدار از افزایش محدودیت تولید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، قیمت معاملات آتی به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید. هم چنین قیمت معاملات ورق گرم داخلی چین نیز در روز پنجشنبه افزایش داشته است. با این وجود در هفته اخیر قیمت‌ها تقریباً بدون تغییر بوده است.

پکن قصد دارد تا ۲۰۳۰، به اوج انتشار کربن برسد و سپس مسیر خنثی سازی انتشار کربن را تا ۲۰۶۰ طی کند. این برنامه چین، فعالین بازار را به کاهش تولید در نیمه دوم امیدوار کرده است. یک تاجر در هانگزو، برای بعد از ماه جولای پیش‌بینی رشد تقاضا را دارد و چشم‌انداز مثبتی را برای بازار فلزات پیش‌بینی می‌کند.

طلا در بازارهای جهانی

طلا در ماه ژوئن بدترین عملکرد در چهار سال اخیر را داشته است. در هفته گذشته علی رغم اینکه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا بهتر از انتظارات منتشر شد اما نرخ بیکاری آمریکا بدتر از انتظارات منتشر شد که منجر به تضعیف دلار و تقویت دارایی‌های امن شد. داده‌های اشتغال آمریکا امیدوار کننده نبود و بازار هم انتظار سیاست‌های انقباضی را دارد. در هفته پیش رو، گزارش آخرین نشست فدرال رزرو، منتشر خواهد شد که آخرین دیدگاه فدرال رزرو را نشان می‌دهد. روز دوشنبه با توجه به تعطیلی بانک‌های آمریکایی، انتظار تحرکات خاصی در بازار وجود ندارد. طلا در حال حاضر در محدوده خنثی هزار و ۷۵۰ تا هزار و ۸۰۰ دلار در نوسان است. انتظار می‌رود طلا به سطوح بالاتری افزایش پیدا کند با این حال سرمایه گذاران به گزارش آخرین نشست فدرال رزرو توجه دارند تا ببینند آیا هنوز متمایل به سیاست‌های انقباضی است یا خیر.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 504945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.