خاموشی شبانه فیلتراسیون در کارخانجات اصفهان/ با متخلفان برخورد کنید

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان برخورد جدی با کارخانجات استان که شبانه فیلتراسیون خود را خاموش کرده و موجب انباشت آلودگی هوا در روز بعد می‌شوندرا خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز _ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به بازگشایی زاینده‌رود در روزهای اخیر، اظهار کرد: این بار جاری شدن آب در رودخانه نه تنها مایه خوشحالی نشد بلکه نگرانی‌هایی را نیز دنبال داشت.

وی افزود: نگاه متولیان به حوضه آبریز زاینده‌رود در استان و منطقه در سال‌های اخیر به نحوی بوده که این رودخانه به یک کانال آبرسانی تقلیل پیدا کند و بدین سبب این نگرانی وجود دارد که متولیان امر در آینده بخواهند رفته رفته انتظارات مردم را در این سطح نگه داشته و خشکی رودخانه تبدیل به باور برای متصدیان شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تبعات خشکی زاینده‌رود، تصریح کرد: پدیده فرونشست زمین مخاطرات زیادی را متوجه اصفهان کرده و زیست پنیری این کلانشهر را به خطر انداخته است به حدی که با ادامه این روند دیری نمی‌گذرد که شاهد مهاجرت افراد زیادی از کلانشهر اصفهان خواهیم بود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی متولیان امر نسبت به جریان دائمی زاینده‌رود، آن را مساوی با حیات بیش از دو میلیون شهروند اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر حق مردم شهر اصفهان، فریادهای کشاورزان شرق شهرستان نیز همچنان بی‌پاسخ مانده و آن‌ها نگران معیشت و آینده خود و فرزندانشان هستند.

محمدی به وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: با وجود حجم بالای آلودگی هوا در طول سال، اخیراً فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد بعضی کارخانجات استان به ویژه آن دسته که در حوالی اصفهان هستند شبانه فیلتراسیون خود را خاموش کرده و موجب انباشت آلودگی هوا در روز بعد می‌شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیریت بحران استانداری و اداره محیط زیست استان درخواست کرد که به این موضوع با جدیت برخورد کنند ولو اینکه صنایع آلاینده، صنعت ملی باشد چون با جان مردم سروکار دارد.

کد خبر 504940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.