واکسن جانسون اند جانسون در برابر گونه دلتا ویروس کرونا موثر است؟

محققان معتقدند که دریافت یک دوز واکسن جانسون اند جانسون از افراد در برابر گونه دلتا ویروس کرونا محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون در برابر گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا مانند گونه دلتا که سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد، مؤثر است. البته لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود تا میزان تأثیرگذاری آن بر گونه‌های مختلف ویروس کرونا مورد تأیید قرار بگیرد.

با وجود اینکه نتایج به دست آمده هنوز مورد ارزیابی مجدد قرار نگرفته است، اما نتایج آزمایشات بالینی اولیه نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن جانسون اند جانسون بر بیماری کووید -۱۹ علامت دار ۶۶ درصد است و ایمنی ایجاد شده بر اثر دریافت این واکسن حداقل تا هشت ماه ادامه در بدن افراد وجود خواهد داشت.

به گفته محققان، دریافت دو دوز واکسن مدرنا ایمنی لازم در برابر گونه دلتا ویروس کرونا را ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این نتایج یک مطالعه انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن فایزر ۸۸ درصد در برابر این گونه از ویروس کرونا مؤثر است. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود نیاز است دوز یاد آور واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کنند یا خیر؟ البته هم اکنون معتقدند که نیاز نیست افراد دوز اضافی از این واکسن‌ها را دریافت کنند.

همه واکسن‌ها با عوارض جانبی همراه اند پیش از این اعلام شده بود که تعداد کمی از افراد پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون لخته شدن خون را تجربه کردند. بنابراین دولت ایالات متحده آمریکا تزریق این واکسن را برای مدت کوتاهی در ماه آوریل متوقف کرد. پس از بررسی‌های لازم مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کردند که استفاده از این واکسن سلامت افراد را تهدید نخواهد کرد.

کد خبر 504920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.