شرط فعالیت رمزارزها در  بی‌برقی

سخنگوی صنعت برق گفت: قطعا اگر میزان طرح‌های مدیریت مصرف کفایت لازم را برای جبران نداشته باشد مجبوریم از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده که از طریق "سایت شرکت‌های توزیع" و یا اپلیکیشن "برق من" به اطلاع مردم رسیده نسبت به خاموشی‌های نوبتی اقدام کنیم.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار کرد: در حال حاضر کشور درگیر موضوع تأمین برق است و در صورتی که طرح یادشده بتواند از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تأمین برق مجاز استخراج رمزارز استفاده کند مورد حمایت صنعت برق خواهد بود و صنعت برق هم در مواقعی که میزان مصرف مراکز استخراج رمزارز از میزان تولید تجدیدپذیر کمتر باشد پشتیبانی می‌کند و قطعاً می‌تواند شرایط را برای توسعه این صنعت در کشور بیش از گذشته مهیا کند.

وی با بیان اینکه هفته بسیار گرمی پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: شاید این هفته گرم‌ترین هفته سال باشد، برآورد و پیش‌بینی‌ها این است که مصرف برق کشور به عدد ۶۵ هزار مگاوات و بالاتر برسد که رکورد جدیدی در صنعت برق خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع ما امکان تأمین حداکثر ۵۴ هزار مگاوات برق را خواهند داشت، فاصله حدود ۱۱ هزار مگاواتی بین مصرف و تولید ایجاد خواهد شد که باید از طریق طرح‌های مدیریت مصرف نسبت به جبران کسری اقدام کنیم.

رجبی‌مشهدی تاکید کرد: قطعاً اگر میزان طرح‌های مدیریت مصرف کفایت لازم را برای جبران نداشته باشد مجبوریم از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده که از طریق "سایت شرکت‌های توزیع" و یا اپلیکیشن "برق من" به اطلاع مردم رسیده نسبت به خاموشی‌های نوبتی اقدام کنیم.

وی افزود: مصرف برق با رعایت صرفه‌جویی در بخش تجاری و خانگی بخصوص در ساعات اوج مصرف می‌تواند به حداقل ممکن برسد.

سخنگوی صنعت برق ابراز امیدواری کرد که مردم در ساعات ۱۲ تا ۱۸ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، کولرهای آبی را روی دور کند و کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 504872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.