۱۷ مورد کرونا دلتا در کاشان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۷ مورد سوش هندی یا کرونا دلتا در کاشان شناسایی و تایید شده و با توجه به قدرت بالای سرایت این نوع جهش یافته کرونا، موارد ابتلا و بستری کووید ۱۹ ناشی از این نوع جهش به سرعت افزایش خواهد یافت.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار کرونا دلتا پلاس در کاشان، اظهار کرد: ۱۷ مورد از سوش هندی یا کرونا دلتا پلاس در کاشان مورد تأیید قرار گرفت، بدیهی است با توجه به قدرت بالای سرایت این نوع جهش یافته کرونا، موارد ابتلاء و بستری کووید ۱۹ ناشی از این نوع جهش به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش موارد ابتلاء و بستری کرونا در منطقه کاشان در روزهای اخیر، متأسفانه موارد بستری ناشی از سایر بیماری‌ها و تصادفات نیز افزایش یافته است به طوری که در پنج روز گذشته مجموعاً ٨٢ بیمار ترومایی ناشی از تصادف و جراحت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده‌اند و بار مراجعه به بیمارستان افزایش یافته است، با توجه به این موارد، کنترل شرایط مستلزم رعایت دقیق نکات بهداشتی از طرف همه ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

‌سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به وجود سوش کرونا دلتا در کاشان، افزود: با توجه به قدرت سرایت بالای این سوش اگر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان نزولی و رو به کاهش باشد، این احتمال وجود دارد که سوش غالب در منطقه کاشان سوش هندی یا دلتا شود.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک رعایت لازم و کافی را ندارند، تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل حدود ٦٠ درصد است و کاهش میزان رعایت‌ها زنگ هشداری است که باید جدی گرفته شود.

دلاوری خاطرنشان کرد: شروع موج پنجم در کاشان مشخص نیست و با توجه به شاخص‌های مختلف دقیقاً قابل پیش بینی نیست، از کمیته اپیدمیولوژی در خواست کردیم تا موارد را بررسی کند.

کد خبر 504870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.