پازل ناقص سه شیرها تکمیل می شود؟

تیم ملی فوتبال انگلیس با یک نمایش جذاب اوکراین شوچنکو را از یورو حذف کرد و به نیمه نهایی رسید و حریف دانمارک شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته_ شنبه ۱۲ تیر ماه _ با یک نمایش جذاب و رویایی مقابل اوکراین موفق شد این تیم را با نتیجه پرگل چهار بر صفر شکست دهد و در بین چهار تیم یورو ۲۰۲۰ حاضر باشد.

این تیم در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف دانمارک می‌رود. از طرفی دانمارکی‌ها با نمایش‌های جذابشان تحسین همگان را برانگیخته‌اند و خیلی‌ها معتقد هستند که انگلیس کار راحتی پیش رو ندارد، اما از سمت دیگر، سه شیرها هم با کلی ستاره، به دنبال قهرمانی هستند.

ساوت گیت در نشست خبری بعد از بازی گفت: "ما راضی نیستیم، حتی قبل از پایان بازی، من به چالش بعدی فکر می‌کردم. ما هرگز به فینال قهرمانی اروپا نرفته‌ایم. این فرصت دیگری برای تاریخ سازی است."

این سرمربی از روحیه تیم انگلیس تعریف و تمجید کرد و معتقد است که اتحاد و همدلی بازیکنان این تیم را به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ رسانده است. گرت ساوت گیت بازیکنان انگلیس خود را به دلیل استفاده از فرصت حضور در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ ستود، اما در عین حال آنها را به چالش کشیده است که از این هم بهتر عمل کنند و حتی جلوتر بروند.

شب گذشته، در حالی این نتیجه بدست آمد که در تمام خطوط زمین، بازیکنان سفید پوش وظیفه خود را به درستی انجام دادند. هری کین یکی از آنها بود، او دو گل به ثمر رساند و هری مگوایر و جردن هندرسون تعویضی نیز توپ‌های بعدی را به تور دروازه پسران شوچنکو رساندند.

سه شنبه شب شب هفته پیش بود که سه شیرها در یک ومبلی مملو از جمعیت، موفق به شکست دادن آلمان شدند. موفقیت مقابل اوکراین هم یک شب کاملاً به یاد ماندنی برای انگلیس در استادیو المپیکو تبدیل رقم زد. شاگردان گرت ساوت گیت تاکنون در این تورنمنت هنوز گلی دریافت نکرده‌اند و برای دیدار با دانمارک در ومبلی به خانه برمی‌گردند.

حریف روز چهارشنبه، ممکن است آزمایش سخت‌تری نسبت به اوکراین برای سه شیرها باشد و در نهایت یک دیدار نهایی در جام معتبر یورو مقابل اسپانیا یا ایتالیا این سختی رسیدن به جام را تکمیل می‌کند، اما اگر در مورد اعتبار انگلستان تردیدی وجود داشت، در رم پاسخ آنها توسط پسران شوچنکو داده می‌شد و سفید پوشان نمی‌توانستند صعود کنند. ساوت گیت در همین راستا گفت: "ما نمی‌خواستیم قدم به عقب برداریم. ما می‌خواستیم از این فرصت استفاده کنیم تا اینکه فقط امیدوار باشیم که بتوانیم پیروز شویم. من فکر می‌کردم بازیکنان در تمام طول بازی قاطع و بی‌رحم بودند.

در تیم ملی فوتبال اوکراین، "مایکلا شاپارنکو" ستاره دیناموکیف، در سمت چپ خط دفاعی انگلیس توسط لوک شاو به چالش کشیده شده بود و اجازه عرض اندام نداشت. لوک شاو خلاق‌ترین بازیکن انگلیس بود، او دو پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد. اولین آن، ضربه ایستگاهی برای گل مگوایر بود و ابتدای نیمه دوم یک پاس بهتر برای گل دوم کین فرستاد. او اکنون سه پاس گل در این تورنمنت داده است و و تهدید انگلیس در ضربات ایستگاهی، دوباره آنها را در این زمینه خطرناک نشان داد.

ساوت گیت به تمجید از مدافع چپ خود پرداخت و گفت: "عملکرد او (شاو) هر بازی رو به بهبود است. او مدت زیادی و تا ماه مارس در کنار ما نبود، این اولین بازی او پس از چند ماه بود. شما معمولاً این بازی‌ها را انجام می‌دهید تا اشتباه نکنید بلکه شکوفا شوید و آمادگی را بدست بیاورید. او اکنون در محیط احساس راحتی می‌کند و از اینکه چگونه می‌خواهیم بازی کنیم مطلع است. گذراندن دوران نقاهت او عالی بود. ما در هفته‌های اخیر در مورد اهداف اصلی صحبت کردیم و تأکید بیشتری بر روی آن داشتیم. ما در تمرین قبل از بازی، روی ایجاد خطر از روی ایستگاهی‌ها کار کردیم و حالا دیدید که این همان اتفاقی است که افتاده است."

هری کین ستاره سه شیرها هم معتقد است انگلیس باید از چالش روبرو شدن با دانمارک در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ لذت ببرد و از فرصت پیش روی خود استفاده کند.
کاپیتان هری کین افزود: "این بسیار باورنکردنی خواهد بود. چه لحظه‌ای جذابی برای ما به عنوان یک تیم و یک ملت است. بسیاری از ما که اکنون بازی می‌کنیم دیگر فرصتی برای برگزاری یک بازی بزرگ مانند انجام نیمه نهایی یورو در ومبلی در یک تورنمنت بزرگ نخواهیم داشت. این برای ما وجود دارد. این فرصتی برای ما است و باید آن را با دو سفت در دست بگیریم."

وی ادامه داد: "ما باید از بودن در این فصل و محیط لذت ببریم. در بازی با آلمان، روحیه بالا بود و ورزشگاه تکان می‌خورد، امیدواریم که بتوانیم دوباره از این انرژی استفاده کنیم و واقعاً بازی را از دانمارک ببریم. ما در مسیر درستی هستیم اما هنوز کاری نکرده‌ایم. ما چشم انداز جایی که می‌خواهیم قرار بگیریم، مقابل خود داریم، و آن هم دقیقاً قهرمانی در مسابقات بزرگ است و آن را گام به گام پیش می‌بریم. این شب عالی برای ما بود. ما نمی‌توانستیم شبی از این بهتر را رقم بزنیم.

برد قاطع ۴-۰ انگلیس برابر اوکراین به معنای آن است که آنها چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ومبلی به مصاف دانمارک می‌روند و سوال اینجاست که آیا ستاره‌ها برای طرف کردن رؤیای چندین ساله مردم و طرفدارانشان به خط می‌شوند؟ ساوت گیت چگونه توانسته است انگلیس را از عامل "ترس خلاص کند؟ "

در حالی که هری کین به بهترین فرم خود بازگشته، لوک شاو با شیوه جدید و درخشان فوتبال بازی می‌کند و انگلیس نیز دروازه خود را همراه با نمایش‌های جذاب، بسته نگه داشته است، همه در این کشور متحد و امیدوار به کسب قهرمانی هستند.
بله این بار به نظر می‌رسد همه چیز درست پیش می‌رود و پازل ناقص سه شیرها، در حال تکمیل شدن است.

کد خبر 504865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.