"پرتمان" منبع درآمد شهرداری و ظرفیت فضای سبز اصفهان است/اصلاح وضع نگران‌کننده بازارچه بعثت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پهنه پرتمان، منبع درآمد شهرداری و ظرفیتی برای فضای سبز شهری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز_ یکشنبه ۱۳ تیرماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ۹۲ هکتار پهنه صحرای پرتمان در منطقه هشت شهرداری سال‌ها در بلاتکلیفی بود و مراجعات زیادی در این خصوص به شورای شهر می‌شد؛ بدین سبب خود را ملزم به پیگیری آن می‌دانستیم که در نهایت با همراهی معاونت شهرسازی و توجهی که شهرداری منطقه داشت، موضوع دنبال و طرح مربوط به پرتمان در کمیسیون‌های شورا تصویب شد.

وی افزود: این طرح با نامه شهردار اصفهان برای بررسی در کمیسیون ماده ۵ در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت و امیدوارم این مهم در اولویت قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر تکلیف این منطقه مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پهنه پرتمان منبع درآمد شهرداری و ظرفیتی برای فضای سبز شهری خواهد بود، تصریح کرد: آنچه مطالبه مردم این منطقه و در اختیار مدیریت شهری بود به سرانجام رسید و از این پس باید از طریق کمیسیون ماده پنج برای تعیین تکلیف این پهنه پیگیری شود.

تعاونی مصرف کارکنان پروین، برای کارگران و کارمندان است

وی گفت: طرح احداث تعاونی مصرف کارگران و کارمندان شهرداری در خیابان پروین از مدت‌ها پیش آغاز شده بود؛ این مجموعه از دوره چهارم شروع و با اهتمام این دوره مدیریت شهری، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

نصراصفهانی اضافه کرد: بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان برای تجهیز این مجموعه هزینه شده و شورای شهر تاکید کرده است که تمام کارکنان شهرداری چه کارمندان و چه کارگران بتوانند از آن استفاده کنند؛ این امر در هیئت مدیره تعاونی مصرف کارگران تصویب شده و امیدواریم در هیئت مدیره تعاونی مصرف کارمندان نیز مصوب شود.

اعتراض دانش‌آموزان به نبود تناسب در سوالات کنکور

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های موجود، افزود: در کنکور امسال، نبود تناسب سوالات با آنچه دانش‌آموزان فراگرفته بودند مشهود بود که منجر به گلایه داوطلبان و خانواده‌ها به مدارس و مدیران مدارس شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان برای آزمون مدارس شرایط دانش‌آموزان در شیوع کرونا را مدنظر داشتند بنابراین دیگر کسانی که وظیفه سنجش دانش آموزان را دارند هم باید به این شرایط توجه می‌کردند، تاکید کرد: در کنکور ۱۴۰۰ به هیچ عنوان وضعیت آموزش آنلاین در طرح سوالات مدنظر نبوده که سبب اعتراض دانش‌آموزان و بسیاری از صاحب‌نظران شد.

وی با بیان اینکه سوالات، استاندارد لازم را نداشته و این موضوع مشکلاتی روحی و روانی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است، ادامه داد: اولین آسیب استاندارد نبودن سوالات، سلب اعتماد دانش‌آموزان از معلمان است؛ امسال گذشت، ولی سال‌های بعد باید این موارد موردتوجه باشد.

بازارچه بعثت مرکز بروز امراض گوناگون بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه امروز افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های سازمان میادین شهرداری به ارزش ۳۳ میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: بازارچه بعثت وضعیت نگران کننده‌ای داشت و مردمی که با هدف خرید اقلام ارزان به آنجا مراجعه می‌کردند، باید هزینه بیشتری را برای سلامتی خود پرداخت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی بازارچه بعثت، صدها کامیون خاک از این مکان برده و نخاله‌های زیادی جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: این بازارچه محل نامناسبی بود و شهروندان را در معرض امراض گوناگون قرار می‌داد بنابراین ساماندهی آن که امروز بهره‌برداری می‌شود، از جمله اقدامات ضروری و لازم شهر بود.

نصراصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود "روز قلم" را به اندیشمندان، فرهیختگان و اصحاب قلم از جمله نویسندگان، خبرنگاران و منتقدان تبریک گفت و اضافه کرد: انسان از زبان و قلم به عنوان دو ابزار ارزشمند استفاده می‌کند؛ قلم مطالب را ماندگارتر می‌کند و آنچه از آن جاری می‌شود، می‌تواند رستگاری و فلاح را برای دیگر انسان‌ها رقم زده و آنان را در مسیر سعادت، رشد و بالندگی قرار دهد.

کد خبر 504849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.