توجه به وضعیت فرونشست زمین در برنامه اصفهان ۱۴۰۵

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: مطالعات انجام شده پیرامون وضعیت فرونشست شهر اصفهان در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ مورد استفاده قرار گرفت.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این مطالعه، نقاط مختلف فرونشست در محدوده شهر اصفهان مشخص و در برنامه ۱۴۰۵ مورد استناد قرار گرفت و البته در برنامه جامع نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان شرایط آبی مناسبی ندارد، از این سو خشکسالی‌های اخیر و از سوی دیگر خشکی زاینده رود و شرایط فضای سبز این کلانشهر شرایط ویژه‌ای را برای شهر به وجود آورده است، تصریح کرد: با این وضعیت نگهداری فضای سبز با آب خام، آب چاه یا رودخانه برای شهرداری امکان پذیر نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: در سال‌های اخیر بر اساس مطالعه‌ای که در خصوص وضعیت آب انجام شد، استفاده از آب خاکستری و فاضلاب تصفیه شده در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه در سه سال گذشته ایجاد تصفیه‌خانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵ جهت آبیاری فضای سبز شهر به سمت استفاده از آب خاکستری و فاضلاب تصفیه‌شده حرکت می‌شود؛ از سوی دیگر استفاده از گونه‌های گیاهی کم نیاز آبی در دستور کار قرار گرفته که همه این اقدامات نتیجه مطالعات انجام شده است.

صادقیان با اشاره به مطالعات سند آینده پژوهی جمعیت اصفهان، گفت: در سال ۱۴۳۰ اصفهان پیرتر می‌شود و یکی از شهرهای پیر کشور خواهد بود که این موضوع مشکلاتی را به همراه خواهد داشت از این رو در برنامه ۱۴۰۵ برای زیست‌پذیری شهر اصفهان باید قشر سالمند جامعه را می‌دیدیم به همین دلیل اصفهان شهر دوستدار سالمند شد.

وی تصریح کرد: باید در سال ۱۴۰۵ تمام زمینه‌ها و زیرساخت‌های شهر زیست‌پذیر را فراهم کنیم تا سالمندان بهتر بتوانند زندگی کنند.

وی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های جدی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با برنامه‌های قبلی این است پروژه‌هایی که تا سال ۱۴۰۵ تعریف شده که تحقق پذیر، سنجش پذیر و نتیجه محور باشد و در حال حاضر برآورد مالی اجرای پروژه‌ها با قیمت فعلی حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان است تا در افق ۱۴۰۵ اصفهان زیست پذیرتر و رقابت‌پذیرتر شود.

کد خبر 504841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.