پرسپولیس یا سپاهان؛ کدام یک قهرمان لیگ برتر فوتبال می‌شود؟

دو تیم سپاهان و پرسپولیس در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر برای فتح جام لیگ بیستم تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته‌های پایانی لیگ بیستم خلاف چند لیگ گذشته بسیار داغ شده و دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای تصاحب جام رقابت تنگاتنگی دارند. نتایج دو تیم به گونه‌ای پیش رفته است که قرمزها با دو امتیاز بیشتر نسبت به حریف اصفهانی صدرنشین هستند اما تنها با یک لغزش می‌توانند جایگاه خود را به سپاهان بدهند و به نوعی برای پنجمین قهرمانی در لیگ برتر شانسی نداشته باشد. تا این جای کار پرسپولیس با ۱۵ برد، شش تساوی و یک باخت و کسب ۵۴ امتیاز صدرنشین و سپاهان با ۱۵ برد، هفت تساوی و سه باخت در جایگاه دوم جدول قرار دارد. در این گزارش قصد داریم جدال‌های این دو تیم را برابر حریفانشان بررسی و به نوعی از شانس قهرمانی قرمزها و زردها بگوییم:

دیدارهای پیش رو

دو تیم در کورس قهرمانی یعنی پرسپولیس و سپاهان در پنج هفته پایانی باید به مصاف این تیم‌ها بروند:

دیدارهای پرسپولیس:

هفته ۲۶: فولاد خوزستان_ پرسپولیس

هفته ۲۷: پرسپولیس_ آلومینیوم اراک

هفته ۲۸: ماشین سازی تبریز_ پرسپولیس

هفته ۲۹: پرسپولیس_ تراکتور تبریز

هفته ۳۰( پایانی): پیکان_ پرسپولیس

دیدارهای سپاهان:

هفته ۲۶: پیکان _سپاهان

هفته ۲۷: سپاهان_ صنعت نفت آبادان

هفته ۲۸: شهر خودرو _ سپاهان

هفته ۲۹: سپاهان_ ذوب آهن

هفته ۳۰( پایانی): استقلال_ سپاهان

همانطور که مشخص شده است زرد پوشان اصفهانی و سرخ پوشان پایتخت دیدارهای حساسی برابر رقبای لیگ برتری خود خواهند داشت تا تکلیف جام لیگ بیستم مشخص شود. با آنکه لیگ به درازا کشیده شده و برای برخی تیم‌ها این موضوع مشکلاتی را پیش آورده است اما در صدر جدول رقابت بین سپاهان و پرسپولیس بسیار حساس است و باید دید کدام تیم می‌تواند گوی سبقت از رقیب خود را تصاحب کند.

پرسپولیس یا سپاهان؛ چه‌ کسی قهرمان لیگ برتر فوتبال می شود؟

شاگردان تارتار رقیب مهم برای قهرمانی

پرسپولیس و سپاهان به ترتیب در هفته پایانی و هفته بیست و ششم لیگ برتر باید برابر پیکان بازی کنند. شاگردان تارتار در جایگاه دهم جدول هستند و تنها کمی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند و در واقع در هفته منتهی به پایان لیگ نباید امتیاز از دست بدهند. خودرو سازان اما در پنج دیدار پایانی لیگ باید به مصاف دو تیم بالای جدول بروند که البته برای قهرمانی تلاش می‌کنند. پیکان ابتدا باید با شاگردان نویدکیا دیدار کند و در نهایت در هفته آخر میزبان یحیی گل محمدی و تیمش خواهد بود. در اصل نقش پیکانی‌ها در قهرمانی یا نایب قهرمانی بسیار حائز اهمیت است و عملکرد آنها به نوعی می‌تواند جام را از تهران به اصفهان یا بلعکس بکشاند.

پرسپولیس یا سپاهان؛ چه‌ کسی قهرمان لیگ برتر فوتبال می شود؟

مصاف‌های سخت دو تیم

پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های آخر لیگ برتر حریف‌های مهم و سر سختی خواهند داشت که به آسانی تن به شکست نمی‌دهند. پرسپولیس باید به مصاف فولاد، آلومینیوم و تراکتور برود که به جز دیدار با شاگردان نکونام دو دیدار دیگر قرمزها در خانه خود آنهاست و به هر طریقی شده آنها باید از رقیبان خود امتیاز بگیرند و نیم نگاهی به نتایج سپاهان داشته باشند.

از طرف دیگر سپاهان باید با رقبای سر سختی همچون صنعت نفت، شهر خودرو و استقلال دیدار کنند و از این حیث کار سختی را خواهند داشت به خصوص آنکه دیدار هفته پایانی آنها با استقلال مجیدی است و آنها اصلاً دوست ندارند در ورزشگاه آزادی به حریف زرد پوش خود امتیاز بدهند.

مصاف سپاهان با تیم همشهری!

یکی از دیدارهای مهم شاگردان نویدکیا بازی با تیم ذوب آهن در هفته ۲۹ لیگ بیستم خواهد بود. این دیدار که از همین حالا چیزی فراتر از دربی اصفهان است سرنوشت دو تیم را به نوعی مشخص خواهد کرد. از طرفی تیم نوید کیا در کورس قهرمانی با پرسپولیس است و به هر سه امتیاز بازی نیاز دارد و از سوی دیگر گاندوها برای فرار از سقوط هم که شده به حداقل امتیاز این مسابقه دلخوش کرده‌اند و باید دید برخلاف دیدار رفت که با برد سه بر یک سپاهان همراه بود این بار در شهرآورد نصف جهان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

پرسپولیس یا سپاهان؛ چه‌ کسی قهرمان لیگ برتر فوتبال می شود؟

چهار استقلالی برابر سپاهان و پرسپولیس

به جز فرهاد مجیدی و تیمش که در هفته سی ام لیگ میزبان سپاهان خواهد بود، مهدی رحمتی و شهر خودرو باید در هفته بیست و هشتم با سپاهان بازی کنند. از سوی دیگر فولاد و جواد نکونام و آلومینیوم و علیرضا منصوریان برابر پرسپولیس صف آرایی خواهند کرد. بنابراین استقلالی‌های حاضر و سابق لیگ برتر سهم بسزایی در قهرمانی پرسپولیس و سپاهان خواهند داشت و بازی‌های رو در روی تیم‌هایشان با این دو تیم سرنوشت قهرمان را مشخص خواهند کرد.

پرسپولیس یا سپاهان؛ چه‌ کسی قهرمان لیگ برتر فوتبال می شود؟

دیدارهای رفت دو تیم

پرسپولیس و سپاهان در دیدارهای رفت برابر حریفان لیگ برتری خود نتایج قابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند. سپاهان با پنج برد برابر پیکان، صنعت نفت، شهر خودرو، ذوب آهن و استقلال ۱۵ امتیاز ممکن را کسب کرده و از سوی دیگر پرسپولیس چهار برد و یک باخت را به ثبت رسانده است. قرمزها برابر فولاد، ماشین سازی، تراکتور و پیکان پیروز شده‌اند و در بازی برابر آلومینیوم تن به شکست داده‌اند و تنها باخت لیگ برتری خود را ثبت کرده‌اند. این در حالی است که باید دید در دیدارهای برگشت قرمزهای پایتخت و زرد پوشان اصفهانی از ۱۵ امتیاز ممکن چه نتایجی رقم خواهد خورد.

پرسپولیس یا سپاهان؛ چه‌ کسی قهرمان لیگ برتر فوتبال می شود؟

قهرمان از بین بهترین خط حمله یا بهترین خط دفاع؟

نکته جالب توجه تا پایان هفته ۲۵ لیگ برتر این است که دو تیم پرسپولیس و سپاهان با تفاضل +۲۲ هر دو وضعیت یکسانی از لحاظ مجموع گل خورده و زده دارند. البته سپاهانی‌ها تا این جای کار بهترین خط حمله لیگ برتر را دارند و با ۴۳ گل زده خط حمله زهر داری را نشان داده‌اند. اما پرسپولیس در دیگر خط مهم زمین حائز رکورد است. قرمزها با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ بیستم را تصاحب کرده و به راحتی از حریفانش گل دریافت نمی‌کند. البته این اعداد تا ۵ هفته مانده به پایان لیگ به ثبت رسیده و باید دید در بازی‌های باقی مانده چه رکوردهایی جا به جا خواهد شد.

کد خبر 504823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.