خداحافظی مجارستانی‌ها با ماسک

نخست‌وزیر مجارستان از واکسینه شدن بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خبر داده و اعلام کرده است شرایط لازم برای کاهش حداکثری قرنطینه‌های دوران کرونا فراهم آمده است و به زودی اجباری برای استفاده از ماسک بر مردم اعمال نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات حاکی است که طی دو روز گذشته هیچ آماری از قربانیان کرونا در سراسر کشور اعلام نشده و همزمان با این اتفاق، واکسیناسیون مردم نیز با سرعت قابل قبولی در حال انجام است. در نتیجه، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر کشور مدعی شده است که به تدریج قوانین سختگیرانه برای مهار ویروس از میان برداشته می‌شود و در نهایت نیز، هیچ اجباری بر مردم مبنی بر استفاده از ماسک در فضاهای بیرونی وجود نخواهد داشت. وی در ادامه سخنان خود مدعی شده است که تا پیش از این تصور می‌شد موج چهارم شیوع بیماری کووید -۱۹ در سپتامبر سال جاری اتفاق بیافتد، با این حال، هموار شدن نمودار گسترش ویروس، این پیش‌بینی را رد می‌کند و حتی افرادی نیز که در این بازه زمانی به کروناویروس آلوده شوند، وضعیتی نه چندان سخت را پشت سر خواهند گذاشت.

در پی کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹ در مجارستان، به زودی قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار ویروس به حداقل خواهد رسید و مردم آزادانه‌تر از قبل، به تردد در فضاهای عمومی خواهند پرداخت. از امروز، هیچ محدودیتی برای استفاده از ماسک در بعضی از مکان‌های عمومی نظیر وسایل حمل و نقل عمومی و فروشگاه‌ها وجود ندارد، با این حال، مردم همچنان موظف هستند در بیمارستان‌ها و نهادهای اجتماعی ماسک استفاده کنند.

علاوه بر این، تمام مردم حتی بدون در دست داشتن گواهی مبنی بر دریافت واکسن می‌توانند در رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز تفریحی و فرهنگی حضور پیدا کنند که البته برخورداری از امکانات هتل‌ها و بعضی از مراکز نظیر سالن‌های تئاتر مستلزم رزرو جا از قبل است.

تا پیش از این، رعایت فاصله استاندارد بین مشتریان یک فروشگاه ضروری بود و صاحبان مراکز تجاری موظف بودند از حداقل ظرفیت خود برای پذیرش مردم بهره گیرند، که البته از امروز، این قانون نیز به طور کامل حذف می‌شود.

شهروندان مجارستانی طی دوران کرونا مجاز به برگزاری مهمانی‌های خانوادگی یا مراسم ازدواج و دفن با بیش از ۵۰ نفر جمعیت نبودند که البته به زودی ظرفیت پذیرش مهمان در مراسم ازدواج به ۴۰۰ نفر و برای دورهمی‌های خانوادگی به ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. ویکتور اوربان در گفتگوهای خود اعلام کرده محدودیت‌هایی که تا پیش از این بر برگزاری رویدادهای ورزشی و موسیقی مبنی بر ممنوعیت بیش از ۵۰۰ نفر اعمال بوده است نیز همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ سخنی از زمان پایان آن‌ها به میان نیاورده است.

خداحافظی مجارستانی‌ها با ماسک

کد خبر 504721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.