معاینه فنی ماهانه  ۴ هزار خودرو خدمات شهری شهرداری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از انجام معاینات مکرر و ماهانه زیست محیطی خودروهای ناوگان خدمات شهری شامل چهار هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و نیمه سنگین شامل خودروهای جمع آوری زباله، خاک و نخاله، تانکرهای آبیاری فضای سبز و خودروهای مکانیزه شستشوی جداول در کلانشهر مشهد خبر داد.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کنترل و کاهش آلودگی هوا در کلان شهر مشهد، طرح معاینه زیست محیطی خودروهای عمومی از سال ۹۵ به اجرا درآمد و به منظور کاهش بار آلودگی زیست محیطی ناشی از این خودروها، فعالیت آنها در سطح شهر، مستلزم اخذ تائیدیه زیست محیطی شد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به حضور مداوم خودروهای خدماتی حوزه خدمات شهری در سطح شهر، معاینات مکرر این خودروها به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا این خودروها به صورت ماهانه مورد معاینه زیست محیطی قرار می‌گیرند و در صورت عدم اخذ استانداردهای لازم تا رفع نواقص مجوز انجام کار نخواهد داشت.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات مؤثر حوزه معاونت خدمات شهری در راستای کاهش سن خودروهای سنگین خدماتی این حوزه، در حال حاضر میانگین سن این خودروها در کلانشهر مشهد، ۴ سال است که از این نظر در میان کلانشهرهای کشور مقام نخست را دارد.

کد خبر 504694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.