ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان اتباع با مدارک معتبر تا پایان تابستان ادامه دارد

معاون ‌آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: هشت گروه دانش آموزان ‌اتباع که مدارک آنها معتبر است می‌توانند ‌در همه مقاطع تحصیلی تا پایان تابستان ‌تا سطح دیپلم در مدارس استان ثبت‌نام کنند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدراس استان اصفهان، اظهار کرد: هشت گروه از دانش آموزان اتباع مجاز به ثبت نام هستند که این گروه‌ها شامل دانش آموزان دارای داری گذرنامه، رویداد معتبر، گذرنامه خانواده با تمدید اعتبار تا تاریخ ۳/۹ /۱۴۰۰، داشتن رویداد، دفترچه پناهندگی، کارت‌های آمایش ۱۵ یا ۱۶، کارت‌های هویت ۱۴ یا ۱۵، دفترچه پناهندگی، برگه تردد دارای اعتبار و دفترچه اقامت ویژه باشند.

وی اضافه کرد: این هشت گروه دانش آموزان اتباع که مدارک آنها معتبر است می‌توانند در همه مقاطع تحصیلی در مدراس استان اصفهان تا سطح دیپلم ثبت‌نام کنند، اگر تاریخ مدhرک اقامتی دانش آموزان اتباع تا قبل از پایان سال تحصیلی و در حین سال تحصیلی خاتمه پیدا کند این گروه از دانش آموزان برای ادامه تحصیل هیچ مشکلی ندارند.

لزوم داشتن برگه حمایت تحصیلی برای سال ۱۴۰۰

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: دانش آموزان اتباع را مدیران مدرسه ثبت‌نام کرده و مدارک ثبت‌نام آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند، تعدادی از دانش آموزان اتباع فاقد مدرک معتبر هستند از جمله دانش آموزانی که سال‌های گذشته برگه حمایت تحصیلی داشتند و این برگه حمایت تحصیلی یک ساله است و باید برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ دوباره برگه حمایت دریافت کنند.

ناظم زاده، تاکید کرد: دانش آموزی که خانواده او سال گذشته برگه حمایت تحصیلی را تهیه کرده و فرزند مشغول به تحصیل بوده باید برای ادامه تحصیل به دفاتر کفالت مراجعه کرده و دوباره برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان کلاس اولی که خانواده‌های آنها در طرح سرشماری غیرمجازهای سال ۹۵ و ۹۶ شرکت کردند و اطلاعات آنها در سامانه وزارت کشور و اداره کل اتباع موجود است نیازمند گرفتن برگه حمایت تحصیلی هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: دانش آموزانی که دارای گذرنامه هستند و به عللی تمدید نشده و یا روادید نداشتند و فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به دریافت تابعیت نشدند و مدارک عقدنامه و گواهی کفالت آنها موجود است، باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند تا وارد روند ثبت نام شوند.

ناظم زاده با بیان اینکه برای دانش آموزان دارای برگه حمایت تحصیلی ثبت نام مانند دانش آموزان ایرانی است، افزود: دانش آموزانی که مشکل خاصی داشته باشند و گواهی آنها مشکل داشته باشد، ضروری است با مراجعه به دفاتر کفالت، فرمانداری‌ها و اداره کل اتباع پیگیر این موضوع باشند.

۱۰ درصد ظرفیت هنرستان‌ها از ثبت‌نام دانش آموزان اتباع

وی درباره ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در هنرستان‌ها، تاکید کرد: این گروه از دانش‌آموزان تا ۱۰ درصد ظرفیت هنرستان‌ها در همه رشته‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند به غیر از رشته‌های پویا نمایی، سینما، نمایش و نقاشی و موسیقی که تا ۲۰ درصد شاخه فنی و حرفه‌ای هم امکان ثبت نام دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: دانش آموزان اتباع در شاخه کار و دانش هنرستان‌ها در رشته‌های هتل داری، نقاشی، ایرانی، صحافی، جلدسازی، نوازندگی و سازهای ایرانی و خارجی می‌توانند ثبت‌نام کنند.

ناظم زاده با بیان اینکه امسال آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افزایشی است، گفت: قطعاً امسال روند افزایشی در ثبت نام خواهیم داشت اما در حال حاضر نمی‌توانیم برای این موضوع پیش‌بینی کنیم، به دلیل اینکه سال گذشته شرایط کرونایی بود و بعضی از اتباع برای ثبت‌نام مراجعه داشتند و بعد از آن پیگیر ثبت‌نام نشدند.

دانش آموزان اتباع در مناطق ممنوعه ثبت‌نام نمی‌شوند

وی در خصوص اینکه در مناطق ممنوعه ثبت‌نام دانش آموزان اتباع ممنوع است، اظهار کرد: در مناطق ممنوعه اردستان، بوئین و میاندشت، خور و بیابانک، خوانسار، چادگان، دهاقان، سمیرم، فریدن، فریدون شهر، گلپایگان، نائین، نطنز و بخش مرکزی اصفهان شامل روستاهای اشکاوند، وردنجان، کاج، مهدی آباد، حسین آباد، دستگرد، قلعه چون و بخش ابو دید از شهرستان آران و بیدگل تنها اتباعی که اقامت دارند و همسر آنها ایرانی است می‌توانند فرزندان خود را در این مناطق ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام و ساماندهی کتب درسی با همان کدی که در سامانه «سناد» و «سیدا» ثبت‌نام می‌شوند برای سفارش کتب درسی هم اقدام کنند.

ناظم زاده در خصوص آمار دانش‌آموزان اتباع سال قبل، گفت: سال گذشته حدود ۵۶ هزار و ۹۵۰ نفر دانش‌آموز اتباع در تمام مناطق تحصیلی شامل پیش دبستانی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه اول و بزرگسالان در کل استان اصفهان مشغول به تحصیل بودند.

وی در مورد اهمیت اطلاع رسانی به دانش آموزان اتباع برای ثبت نام‌ها، خاطرنشان کرد: روند ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدراس استان اصفهان مانند ثبت‌نام دانش آموزان ایرانی است و باید اطلاع رسانی لازم به اتباع در این زمینه صورت بگیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: روند ثبت نام‌های دانش آموزان اتباع تا پایان تابستان و حتی اول مهر ماه ادامه دارد و افراد می‌توانند برگه حمایت تحصیلی بگیرند.

ناظم زاده در خصوص محدوده بندی ثبت‌نام دانش آموزان اتباع، اظهار کرد: اتباع باید در همان استانی که کارت تردد و اقامتی آنها ثبت شده است ثبت نام کنند، بعضی اتباع از استانی به استان دیگر مهاجرت می‌کنند و مدعی ثبت‌نام می‌شوند که در مورد این افراد نمی‌توانیم ثبت نام انجام دهیم و باید در محدوده‌ای که سکونت دارند ثبت نام شوند.

کد خبر 504674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باژیان IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    سلام لطفاکمکم کنیدکه باشرایط پیش امده درکشورافغانستان وامکان گرفتن پاسپورت مدت داروجودندارد چطوروازکجابرگه حمایت تحصیلی دریافت کنیم درحالی که هیچ اداره ای مسئولیت صدوراین برگه رابه عهده نمی گیرند نه آموزش وپرورش ونه اداره اتباع درضمن دانش آموزدوتابعیتی داریم ولی هنوز موفق به دریافت شناسنامه نشدیم برگه ترددهم صادرنمی کنندلطفا درست راهنماییم کنیدکه چه مراحلی رابایدطی کنم تاشروع مدارس هم چیزی نمونده خواهشا راهنمایی کنید