حضور بیش از ۱۲ هزار داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی اصفهان

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در آزمون سراسری ۱۴۰۰ مجموعاً میزبان ۱۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب در پنج گروه آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی است.

مجید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در آزمون سراسری ۱۴۰۰ مجموعاً ۱۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب در پنج گروه آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی اصفهان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه آزمون در چهار نوبت صبح روزهای چهارشنبه _۹ تیرماه، پنجشنبه_ ۱۰ ماه، جمعه _۱۱ تیرماه و شنبه _۱۲ تیرماه_ در هفت حوزه امتحان برگزار می‌شود، افزود: از سال گذشته که کشور درگیر بیماری کرونا شد همه آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ این پروتکل‌ها توسط سازمان سنجش ابلاغ شده وزارت بهداشت نیز بر رعایت آن نظارت می‌کرد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: فاصله صندلی‌ها بین ۱.۵ تا ۱.۸ متر در نظر گرفته شده و حوزه‌ها در هر نوبت ضد عفونی می‌شود و استفاده از ماسک برای ورود به آنها الزامی است. افراد پس از ورود، فرایند غربالگری کرونا را طی کرده و اگر شخصی دارای علائم باشد به مسئولان اعلام می‌شود تا این افراد جدا از سایرین در مکان دیگری آزمون دهند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که به ویروس کرونا مبتلا بودند بدون حضور در حوزه‌ها در بیمارستان‌ها در کنکور شرکت کردند. تعدادی پرستار در ورودی هر حوزه مستقر شده که تب‌گیری انجام می‌دادند. تهویه مناسب حوزه‌های برگزاری آزمون در اولویت بود که با باز کردن پنجره‌ها و استفاده از کولر، انجام شده است.

طالبی با اشاره به ضرورت تکریم خانواده‌های افراد شرکت کننده در کنکور خاطرنشان کرد: حمل و نقل داوطلبان بین حوزه‌های امتحانی با اتوبوس‌هایی که دائم ضد عفونی می‌شود، انجام شد. در زمانی که داوطلبان در حال برگزاری کنکور بودند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تورهایی برای آشنایی با محیط دانشگاه برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با قطعی برق در حوزه‌های امتحانی این دانشگاه، گفت: در هیچ کدام از حوزه‌ها با قطعی برق مواجه نشدیم. از وزارت علوم نیز به همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شده که از قطعی برق در حوزه‌های برگزاری آزمون جلوگیری کنند.

کد خبر 504608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.