هوای اصفهان بر مدار نارنجی و ناسالم قرار گرفت

هوا کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۵۱ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز_ شنبه ۱۲ تیرماه_ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۵۱ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۱ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده بود.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان پروین و احمدآباد به ترتیب با قرار گرفتن روی شاخص ۱۵۱ و ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است، دستگاه کیفیت هوا در ایستگاه خرازی و رودکی فعال نیست.

اکنون کیفیت هوا در ایستگاه استانداری روی شاخص ۱۴۷ ثبت شده است و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر و سجزی به ترتیب با قرار گرفتن روی عدد ۴۲ و ۱۲۳ در وضعیت پاک و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، همچنین شاخص کیفی هوای مبارکه روی عدد ۷۴ و در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 504586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.