سوئیس یک (یک) - اسپانیا یک (۳)/ اسپانیا اولین تیم نیمه نهایی

تیم ملی اسپانیا با پیروزی برابر سوئیس در ضربات پنالتی به جمع ۴ تیم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سوئیس و اسپانیا در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت پس از تساوی یک بر یک، با پیروزی ۳ بر یک اسپانیا در ضربات پنالتی به پایان رسید.

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های سوئیس و اسپانیا

ورزشگاه: سن پترزبورگ (سن پترزبورگ، روسیه)

گل‌ها: ژردان شکیری (دقیقه ۶۸) برای سوئیس- دنیس زکریا (دقیقه ۸، گل به خودی) برای اسپانیا

اخراج: رمو فرولر (دقیقه ۷۷) از سوئیس

سوئیس: یان زومر، سیلوان ویدمر (۱۰۱- کوین ام بائو)، نیکو الودی، مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، دنیس زکریا (۱۰۱- فابین شار)، رمو فرولر، بریل امبولو (۲۳- روبن وارگاس)، ژردان شکیری (۸۱- جبرئیل سو)، استیون زوبر (۲+۹۰- کریستین فاسناخت) و هریس سفروویچ (۸۲- ماریو گاورانوویچ)

سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

اسپانیا: اونای سایمن، جوردی آلبا، پائو تورس (۱۱۳- تیاگو آلکانترا)، آیمریک لاپورت، سزار آزپلیکوئتا، پدری، سرخیو بوسکتس، کوکه (۲+۹۰- مارکوس یورنته)، پابلو سارابیا (۴۶- دنی اولمو)، آلوارو موراتا (۵۴- جرارد مورنو)، فران تورس (۹۱- میکل اویارزابال)

سرمربی: لوئیس انریکه

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

شرح بازی:

سوئیس و اسپانیا در حالی به مصاف هم می‌رفتند که هر کدام یک طرف جذاب‌ترین و پر گل‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی بودند. نبرد دو تیم پیروز آن دو دیدار، بازی امشب را هم پرهیجان آغاز کردند و هنوز دقیقه ۱۰ بازی نرسیده بود که اسپانیا روی شوت جوردی آلبا به گل رسید. شاگردان لوئیس انرکیه که خیلی زود به گل رسیده بودند در ادامه با حفظ توپ و میدان سعی در موقعیت‌سازی و زدن گل‌های بیشتر داشتند اما سوئیس با بازی متراکم در سوم دفاعی خودی مانع بیشتر شدن اختلاف شد.

در نیمه دوم بازی کمی از تاب و تب افتاد و اسپانیا آن طراواتی که در دو بازی قبل داشت را از دست داد. این بهترین فرصت برای سوئیس بود که پیش بکشد و با استفاده از ضعف اسپانیا در خط دفاعی گل تساوی را اتفاقاً روی یک ناهماهنگی بین مدافعان اسپانیا توسط شکیری به ثمر برساند.

بازی در نیمه دوم با نتیجه تساوی و متعادل پیش می‌رفت که فرولر، هافبک سوئیس که در غیاب ژاکا بهترین هافبک این تیم بود روی یک تکل خشن اخراج شد تا سوئیس ۱۰ نفره شود و اسپانیا بازی را برای زدن گل تساوی در دست بگیرد.

اسپانیا پس از ۱۰ نفره شدن سوئیس موقعیت‌های زیادی برای زدن گل برتری به دست آورد و شاید نزدیک به ۱۰ شوت در چارچوب پس از اخراج بازیکن حریف داشت اما هر بار این زومر، دروازه بان سوئیس بود که یا با جاگیری یا با واکنش‌های خوبش مانع گلزنی اسپانیا شد.

پس از ۱۲۰ دقیقه جدال دو تیم و تساوی یک بر یک، تعیین تیم برنده به ضربات پنالتی گره خورد. در ضربات پنالتی رقابت دو تیم بیشتر در خراب کردن پنالتی‌ها بود، سوئیس از ۴ پنالتی اول خود تنها یک ضربه را تبدیل به گل کردند و در سوی دیگر اسپانیا ۲ ضربه از ۵ پنالتی را از دست داد تا در نهایت این شاگردان لوئیس انریکه باشند که با برتری ۳ بر یک در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۸- اسپانیا) - توپ برگشتی یک ضربه کرنر در پشت محوطه جریمه به آلبا رسید که ضربه پای چپ او پس از برخورد به پای زکریا و تغییر مسیر وارد دروازه سوئیس شد.

۱-۱ (دقیقه ۶۸- سوئیس) - روی ناهماهنگی لاپورت و تورس، دو دفاع وسط اسپانیا و پاس اشتباه لاپورت، توپ در محوطه جریمه اسپانیا به فرولر رسید و او با یک پاس کوتاه در عرض زمینه ساز گلزنی شکیری شد.

کد خبر 504558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.