آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد بیوتروریسم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش دامنه آتش سوزی ها که چندین سال است دامنگیر جنگل های زاگرس شده به عنوان معضلی نام برد که منابع جنگلی این استان را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

به گزارش ایمنا، سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: چهار معضل اصلی آتش سوزی، تخریب اراضی ملی، چرای دام و شکار غیر مجاز در این این استان وجود دارد که هر چند با همکاری دستگاه قضا جرایم زیست محیطی در استان تقریباً کم شده ولی موضوع آتش سوزی منابع جنگلی همچنان سیر صعودی دارد که باید برای مهار این آتش سوزی‌های بی رویه چاره‌ای اندیشیده شود.

به گفته هاشمی ۱۶ درصد از جنگل‌های بلوط زاگرس در این استان واقع شده و با این حال آتش سوزی‌های دامنه دار به وفور در استان اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: این آتش سوزی‌ها یکی از مصادیق بیوتروریسم است و بخشی دیگر از این آتش سوزی‌ها هم تعارض دولت و مردم بوده که با منابع طبیعی، محیط زیست و یا دستگاهی دیگر به وجود می‌آید و به نوعی اعتراض است غافل از اینکه ضرر این خسارت مستقیم به همان فرد بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: حدود ۳۱۲ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت محیط زیست استان است که هر محیط بان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد.

هاشمی گفت: این در حالی است که حدود ۷۰ نفر محیط بان در استان وجود دارد و مناطق تحت پوشش هر محیط بان چهار و نیم برابر بالاتر از استاندارد جهانی است.

کد خبر 504500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.