آغاز مرحله ۱/۴ نهایی یورو با دو جدال جذاب!

در آغاز مرحله ۱/۴ نهایی جام ملت های اروپا امشب دو دیدار بسیار جذاب پیش روی علاقه مندان به فوتبال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از دو روز تعطیلی، مرحله ۱/۴ نهایی جام ملت‌های اروپا از امشب_ جمعه ۱۱ تیرماه _استارت می‌خورد. در این مرحله تیم‌های شگفتی ساز حضور دارند که نتایج جالب توجهی خلق کردند.

اسپانیا- سوئیس؛ جوانان انریکه در سودای قهرمانی

ابتدا از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه، اسپانیا و سوئیس در ورزشگاه سن‌پترزبورگ روسیه مقابل هم قرار خواهند گرفت، داوری این مسابقه برعهده‌ی مایکل اولیور انگلیسی است. لاروخا امسال با تیمی کاملاً جوان و بدون ستاره‌ای مثل راموس پا به یورو گذاشته است.

این تیم با حذف دراماتیک نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ (روسیه) با نتیجه پنج بر سه در وقت اضافه، آمار جالبی را خلق کرد. هیچکس به تیم انریکه امید نداشت اما او حالا کاری کرده کارستان و یکی از شانس‌های کسب جام است.

اسپانیا اولین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا لقب گرفت که در دو بازی متوالی مقابل اسلواکی و کرواسی ۵ گل به ثمر می‌رساند. بعد از پیروزی ۵-۱ برابر دانمارک (جام جهانی ۱۹۸۶)، این اولین باری بود که اسپانیا در جریان بازی، شکست در یک مسابقه‌ی مرحله حذفی جام‌جهانی + یورو را با برد عوض می‌کرد.

با به ثمر رسیدن ۸ گل، مسابقه کرواسی و اسپانیا پس از بازی فرانسه ۴ یوگسلاوی ۵ در یورو ۱۹۶۰، به دومین بازی پرگل در تاریخ رقابت‌های یورو تبدیل شد. لوچو نشان داد درست است که اسپانیا جوان شده اما همان صلابت سابق را دارد.

حریف امشب ماتادورها اما تیمی است که به جذاب ترین شکل ممکن، میزبان یوروی قبلی، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و یکی از مدعیان اصلی و پر ستاره ترین تیم‌های جام را از سر راه کنار زده است. این درحالی است که سوئیس به عنوان تیم سوم گروه A راهی مرحله حذفی شده بود.

پسران پتکوویچ بازی سه بر یک باخته را دقیقه نود و اِنُم به تساوی دراماتیک سه بر سه تبدیل کرد. خروس‌ها از حذف شدن می‌ترسیدند اما اتفاقاً از دست دادن پنالتی آخر توسط امباپه، این ترس را به واقعیت بدل کرد تا همه او را مورد هجوم قرار دهند.

بعد از بازی رسانه‌ها خبر از دادند که درخواستی با جمع‌آوری بیش از ۲۴۰ هزار امضا برای تکرار بازی فرانسه و سوئیس در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ تنظیم شده است. مبنای این درخواست، تخطی "یان سومر" دروازه بان سوئیسی‌ها از قوانین در هنگام ضربه پنالتی کیلیان ام‌باپه و خروج او از محدوده تعیین شده بوده است.

بر مبنای قوانین، دروازه‌بان در حین مواجهه با ضربه پنالتی باید حداقل یک پای خود را روی خط دروازه نگه دارد و از دید این درخواست کنندگان، سومر این مورد را رعایت نکرده است. علیرغم این درخواست، یوفا دلیلی برای توجه به آن نمی‌بیند چرا که نسبت به تصمیم همه داوران خود در زمین و اتاق VAR اطمینان دارد.

حال و روز سوئیسی‌ها بعد از صعود دیدنی بود. این حس شرین اولین صعود به یک‌چهارم نهایی در ۶۷ سال اخیر بود. با پیروزی مقابل فرانسه در ضربات پنالتی، آنها موفق شدند برای اولین بار از جام‌جهانی ۱۹۵۴ به مرحله یک‌چهارم نهایی یک رقابت معتبر راه یابند. آنها در مرحله یک‌چهارم، مغلوب اتریش شده بودند. عملکرد سوئیس در این ۶۷ سال، ۱۱ جام‌جهانی + یورو، و البته ۶ حذف در مرحله گروهی، و همچنین ۵ حذف در یک‌هشتم نهایی بوده است.


ایتالیا- بلژیک؛ دیداری در قامت یک فینال

در بازی دیگر امشب، از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران دو تیم فوق العاده جذاب ایتالیا و بلژیک با قضاوت اسلاوکو وینچیچ در ورزشگاه آلیانز مونیخ به مصاف هم می‌روند. در سمتی از میدان آتزوری آبی قرار دارد که نمایش‌های جذاب مرحله مرحله گروهی اش، همه را امیدوار کرده و آن سمت بلژیک منظمی است ستاره‌های خوبی دارد.

تیم دوست داشتنی مانچینی در ۱/۸ نهایی جام ملت‌های اروپا یک سخره چغر به اسم اتریش را مقابلش می‌دید. با اینکه کار به وقت اضافه رفت اما تجربه ایتالیایی‌ها به آن‌ها کمک کرد تا با برتری دو بر یک پا به دور بعد بگذارند.

گل دقیقه ۱۱۴ ساشا کالادزیچ، برای اتریشی‌ها، روند گل نخوردن ایتالیا را در عدد ۱۱۶۹ دقیقه متوقف کرد، با این حال ایتالیا توانست از رکورد قبلی (۱۱۴۲ دقیقه) که در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ و توسط "دینو زوف" ثبت شده بود، عبور کند.

این پیروزی، روند شکست‌ناپذیری ایتالیا را به ۳۱ بازی رساند تا تیم روبرتو مانچینی با عبور از تیم ایتالیای "ویتوریو پوتزو" که آمار ۳۰ بازی، بدون باخت را در حد فاصل سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۳۵ را رقم زده بود، رکورد جدیدی را در تاریخ آتزوری ثبت کند. ایتالیا از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ که با نتیجه یک بر صفر به پرتغال باخت، تاکنون شکست نخورده است.

همچین ایتالیا با دوازدهمین پیروزی متوالی، از رکورد پیروزی‌های متوالی تاریخ خود نیز عبور کرد. رکورد قبلی با ۱۱ برد پیاپی، توسط مانچینی و در پایان سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود.

در آن سمت هم بلژیک روبرتو مارتینز، همیشه و در همه حال، در هر تورنمنتی، مدعی و تیم بزرگ جام محسوب می‌شود. حضور ستاره‌های پرشمار در تمام خطوط، شیاطین سرخ اروپا را به تیم مورد احترامی تبدیل کرده است.

این تیم اما حالا نقاش میانه میدانش یعنی کوین دیبروین را در اختیار ندارد و از وجود کاپیتان ادن هازارد بی بهره خواهد بود و باید دید سرمربی اسپانیایی می‌تواند بدون این مهره‌ها از پس آتزوری شکست ناپذیر بر بیاید یا خیر.

کد خبر 504452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.