نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم اراک

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب آلومینیوم و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصاف استقلال و آلومینیوم دقایقی پیش با تقسیم امتیازات و تساوی بدون گل دو تیم پایان پذیرفت تا خیال شاگردان مجیدی از کسب سهمیه راحت نشود. آن‌ها با این برد می‌توانستند به باز پس‌گیری جایگاه دومی امیدوارتر شوند. این مسابقه را مهدی سید علی در اراک سوت زد و که روز پرجنجالی را سپری و چند تصمیم سرنوشت ساز گرفت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد مشکوک توپ به دست اسماعیلی

پس از برگشت ضربه ایستگاهی تماشایی معین عباسیان در اوایل نیمه دوم، فرشید اسماعیلی که قصد داشت با گذر از مهاجمان پر تعداد آلومینیوم توپ را از محوطه خودی خارج کند، خود را پس از اثرگذاری بازیکن اراکی به زمین انداخت و توپ به دستش برخورد کرد که سید علی آن را هند تشخیص داد. با این وجود اراکی‌ها معتقد بودند این اتفاق درون هجده قدم رخ داده و داور باید نقطه پنالتی را نشان دهد.

رودنیل: خطا بازیکن آلومینیوم بود و داور به اشتباه خطا اسماعیلی را تشخیص داد اما در ادامه هند درون محطوطه رخ داد و باید پنالتی اعلام می‌کرد.

سلیمانی: مدافع استقلال درون محوطه به زمین افتاد ولی غلت خورد و لحظه‌ای که توپ به دستش برخورد کرد، بیرون از محوطه بود. درون هجده قدم چون روی توپ غلت زده اصلاً نمی‌توان تشخیص داد توپ به دستش خورده یا نه. اما به نظرم قطعی است که توپ بیرون از محوطه دستش را لمس کرد و فکر می‌کنم تصمیم داور صحیح بوده است.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم اراک

گل مردود استقلال

نادری با نفوذ خود با چیپ توپ را از بالا سر پور حمیدی رد کرد اما توپش ابتدا به تیرک برخورد و در ادامه به مطهری که روی خط حضور داشت خورد و به گل تبدیل شد ولی داور به دلیل آفساید گل را نپذیرفت. با این حال به نظر می‌رسد در لحظه زدن توپ توسط نادری، مطهری در موقعیت آفساید قرار نداشته است. همین موضوع اتفاق شدید کادر فنی آبی‌ها و شخص فرهاد مجیدی را به دنبال داشت.

رودنیل: گل استقلال کاملاً سالم بود.

سلیمانی: در پاس اول که توپ به نادری رسید، او در آفساید نبود و اگر آن را گرفته، تصمیم داور اشتباه بوده است. با این وجود فکر می‌کنم قایدی لحظاتی بعد با دخالت باعث شد توپ به نادری برسد و به نظرم کمک داور این صحنه را دخالت قایدی گرفت چرا که زننده گل به هیچ وجه در آفساید قرار نداشت.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم اراک

برهم خوردن تعادل قایدی درون محوطه

در دقیقه ۸۰ مهدی قایدی به درون محوطه آلومینیوم زد اما در کورس با ذبیحی نقش بر زمین شد که سید علی باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: شبیه سازی بود و قایدی باید کارت می‌گرفت.

سلیمانی: داور به درستی ادامه بازی داد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم اراک

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: بازی‌های جام ملت‌های اروپا کلاس بسیار جالبی برای بازیکنان و کادر فنی ما برای اعتراض به داوری است. فرهاد مجیدی گوشی را آورد و می‌خواست صحنه آهسته را نشان دهد که اصلاً غیرقانونی است و کادر فنی حق داشتن آن را ندارند. خطاها به سود طرفین اعلام می‌کرد. خطا پاس به عقب درست بود. دقیقه ۶۸ به کنج زمین رفت و توپ را با دست زد که هند بود. وقت اضافه نیز به درستی اعلام شد.

سلیمانی: نیمه اول سید علی خیلی خوب دوید و به خوبی آن را به پایان برد. مدافع استقلال عامدانه پاسی را به عقب فرستاد که حسینی به اشتباه آن را در دست گرفت.

کد خبر 504432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 7
    بازی خیلی سنگینی بود نگاه همه تیم های حاضر در لیگ برتر به این بازی بود ......
  • بازرس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 18
    چرا دروغ میگید چرا با شلوغ کردن میخواید امتیاز بگیرید؟ افساید صد در صد بود و صحنه بعدی هم به دروغ میخواست پنالت بگیری دروغگو
    • اسماعیل IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 6
      دروغ مال تیمیه که از الان نگران بی پدر شدنه میخواد آخرین جام و به زور بگیره وگرنه ی دنیا دارن اتفاقات فوتبال مارو میبینن واقعا شرم آوره بابا مسعود هم داره میره دیگه دارید یتیم میشید
    • امیر IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 3
      یعنی کارشناس داور کمتر از تو میدونه
    • تاج IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      تو بازی را نگاه نکردی تو خواب یه چیزای دیدی
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 1
    تف به این فوتبال بااین داوری اونی که میگی ارسلان بود نه قایدی
  • Sasha IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    هر کوری می دید که گل استقلال سالم بود.کارت زرد کیانپور و مجیدی باید باطل بشه.حالا که دیگه خبری از شیر سماور نیست بهانه داور و کمکهایش چیست؟؟؟
  • احسان DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 0
    دخالت بدون لمس توپ زمانی معنی داره که خود بازیکن تو آفساید باشه ولی قائدی تو آفساید نبود و توپ هم به پاش برخورد نکرد پس چون نادری حین ضربه اول تو آفساید نبوده این گل صحیح بود