نظارت ویژه بر وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه بهداشت و درمان کشور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت ارائه خدمات درمانی در سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر زیر نظر دارد و با مسوولان استان در ارتباط هستند و نیازهای احتمالی بعدی با استفاده از ظرفیت‌ها تامین می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ضمن تشکر از کادر درمان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آنان هر چه درتوان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و انصافاً وزیر بهداشت امکانات و بودجه‌هایی که برای این استان می‌دهد قابل توجه بوده و برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در این چند ماه اخیر نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه گذاشتند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در کم کردن مشکلات ناشی از ویروس کرونا مؤثر خواهد بود همچنین از تمام علما تشکر می‌کنم که تمامی مراسم‌ها را تعطیل کردند در این راستا باید گفت اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند شاید ما نتوانستیم با آنان هم زبان شویم و آنان را اقناع کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۲ درصد جمعیت زاهدان حاشیه‌نشین هستند و این شهر اگر آمار کرونایی زیاد بوده به خاطر تجمع‌پذیر بودن آن است، گفت: با همه این اقدامات، چاره اصلی برای برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است.

وی تصریح کرد: آمار در سیستان و بلوچستان از نظر تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری پایین است اما با این وجود در زاهدان فعلاً بیماری نبوده که نیاز به بستری داشته و بستری نشده باشد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 504430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.